weleda perineum massageolie

Een tijdje terug al heb ik deze olie gekocht en nu ik eraan toe ben om hem te gaan gebruiken kom ik erachter dat ik de bijsluiter kwijt ben. Is er iemand die dit ook in huis heeft en me kan vertellen hoe ik dit precies moet gebruiken?
 
bij www.weleda.nl staat niet HOE je moet smeren. heb ik ook even gecheckt.
Iemand van de augustus moeders heeft t er een tijd geleden over gehad, misschien als je daar je vraag nog es plaatst?
zelf heb ik er niet zoveel fiducie in, ga meer voor een warm washandje tegen de tijd dat het 'branderige gevoel' opkomt. dat schijnt ook echt de boel te verzachten en het scheuren te verminderen.
wat ik me herinnerde van anderen die het over die olie hadden, is dat je flink hard moet masseren, omdat het om het dieper liggende weefsel gaat. met je duim in je vagina van binnenuit en ook de buitenkant masseren. doe je het te zacht dan had je t net zo goed kunnen laten. het schijnt ook wat branderig te voelen soms. Eigenlijk net als striae: dat krijg je of dat krijg je niet, dat masseren heeft bij mij niet voorkomen dat ik wat striemen heb (sinds 3 dagen, ben 40 wk precies).
ben bang dat inscheuren er gewoon bijhoort, of dat je echt heftig moet willen masseren- en dan nog...

nou ja, van binnen en buiten en flink stevig masseren dus. meer weet ik ook niet, sorry (maar de reacties hierboven heb je helemaaaal niks aan denk ik dan maar)

groet
anja
 
Vanaf week 34 is het een aanrader in het perineum te masseren met de Weleda massage olie. Het perineum is de huid tussen de vagina en de anus. Dit om te voorkomen dat je uitscheurt tijdens de bevalling.

De Weleda emulsie kun je met masserende beweging opbrengen maar het is het handigste om het je partner te laten doen aangezien je er zelf waarschijnlijk niet zo makkelijk bij kan :)
Zorg dat de olie goed opgenomen is door de huid voor er gestopt wordt met de massage, dit om het beste resultaat te bereiken.

Eenmaal daags is voldoende. Het is trouwens absoluut geen garantie tegen uitscheuren, dat kan alsnog gebeuren maar het maakt wel de huid soepeler.

Smeer ze!

Annemieke
 
Op mijn buik heeft niet zoveel effect ben ik bang... ;)
Erg bedankt, ik wist even niet meer zeker of het ook aan de binnenkant moest of kon.
Ach, als er moet worden geknipt of als ik inscheur valt dat vast niet helemaal te voorkomen, maar ik vind het een prettig idee om in elk geval te proberen er iets aan te doen.
 
Terug
Bovenaan