Weleda

Ik ga volgende week beginnen, dan ben ik 34 weken.
Ik kan niet zeggen dat ik er veel zin in heb, om dit 4 x per week zo uitgebreid te doen.
Maar ja.......... we moeten er wel wat voor over hebben (en hopen dat het ook daadwerkelijk helpt!!!!)
Maar misschien kunnen onze mannen het eens inmasseren?

Ha, die olie...
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik het ook geprobeerd. Maar het was echt zo niet leuk om te doen. Mijn man wilde wel helpen, maar het was zelfs niet prettig als hij het deed. En om zelf nou tien minuten daar te gaan zitten masseren, ik zag het niet zo zitten.
Maar  na mijn bevalling  had ik 14 hechtingen nodig en dat deed ontzettend veel pijn (naderhand). Dus ALS je het oke vindt om te smeren met de olie, zou ik het zeker doen!
Veel smeer-plezier!
Jolien

Hoi,

Echt super spul!!! Ik heb het tijdens mijn 2de zwangerschap gebruikt netjes volgens de beschrijving, mijn man deed het voor mij omdat ik er zelf niet meer goed bij kon.
Ik heb een kind gekregen van 4040 gram!! En gewoon helemaal niet uitegscheurd, ik ben zelf maar een klein meisje van 157. Mijn eerste dochter was 2930 gram en bij haar was ik heel iets ingescheurd en heb daar heel lang last van gehad.
Ik ga het nu weer gebruiken!!

Dat klinkt toch wel als zeer nuttig dus.
Zoals de beschrijving bij de weleda zelf zit is het wel te doen, maar ik had van de yogales een beschrijving, nou dat was erg ingewikkeld! Je hoeft toch echt maar 5 a 10 minuten met lichte druk richting de anus te masseren?

Kan je dat trouwens niet gewoon doen als je doucht?

Ik had het bij mijn eerste in huis, maar ben veel te laat begonnen. Lotte kwam ook al met 37+4, dus of het echt helpt heb ik niet kunnen zien.

Als ik zelf masseerde vond ik het vervelend, want ik kon er niet goed bij. Mijn man heeft het toen een keer gedaan. Lekker was het niet, maar als het helpt... Ik was behoorlijk gescheurd en wil er deze keer op tijd mee beginnen!

Even voor de uitleg, wat ik me kan herinneren:  je 'drukt' dus eigenlijk je vaginawand aan de kant van je anus naar buiten toe. Je rekt dus de vagina op op die manier. Als je het zachtjes doet / laat doen, voel je er niet zoveel van. En als je er bij kan, kun je het volgens mij prima onder de douche doen hoor.

Groetjes, Marisa

Zo leer je nog eens wat... Ik had er nog nooit van gehoord! Had zelf wel het idee dat er toch iets moet zijn om een beetje te voorkomen dat je van onder tot boven open ligt, maar ja, dit wist ik niet...
Mooi klusje voor de echtgenoot, eerst scheren dan smeren!

groetjes
Sas

Superspul!! Ik heb het tijdens mijn eerste zwangerschap gebruikt, gesmeerd en gemasseerd volgens het boekje en geen scheurtje! Ik ga het zeker weer gebruiken.

Groeten van Gea

Terug
Bovenaan