welk anticonceptiemiddel/methode gebruiken julie?

........eeehhhm ik durf het bijna niet te vragen maarre   wat voor anticonceptie gebruiken of gebruikten julie? Ik was voor mijn zwangerschap aan de pil en nu gebruiken we condooms - ik wil nu niet weer terug aan de pil en de condooms vind ik eerlijk gezegd een hoop 'gehannes' - ben dus op zoek naar iets anders maar hou daarbij wel in mijn achterhoofd dat ik (weet nog niet wanneer) wel ooit een 2e kindje wil. Ben dus benieuwd naar julie ervaringen (bijvoorbeeld als je het spiraaltje gebruikte hoe lang het toen duurde voordat je zwanger was nadat het was verwijderd) - alvast bedankt en groetjes,
Pauline

ik ben gewoon weer aan mijn oude pil! over een paar jaartjes laat ik em weer staan voor een 2e en daarna ga ik gewoon weer verder met pil! ik vind dit het makkelijkst! je weet precies wanneer je ongi word of als het een maandje niet uitkomt hihihi sla ik over!

ik wil geen gehannes in mijn ........ en condoom vind mijn vriend niets aan!
dus doen we het lekker zo!!

liefs Wilma

Ok, dit wordt een lang antwoord:

In januari 2003 ging ik naar de ha na mijn zoveelste doorbraakbloeding (ik had al jaren Microginon) en kreeg ik Marvelon. In maart bleek ik zwanger. In mei 2003 kreeg ik een mk en toen besloten we eerst een schip te kopen voor we weer aan kinderen zouden beginnen, dus liet ik een mirena spiraaltje inbrengen in oktober 2003. Ik was nl bang dat ik met de pil weer zwanger zou worden.

Het spiraaltje heb ik al de tijd dat ik hem had voelen zitten bij sex. Dus voor mij was dat geen goede ervaring, maar ik heb hem erin gehouden tot februari 2006. Wat ik wel fijn vond, was dat ik niet meer ongesteld werd.  Toen ben ik weer aan de pil gegaan.

In maart 2006 stopte ik met de pil. Nou ja, stoppen, ik was hem na de stopweek vergeten en mijn man zei toen laat maar, dan kan je lichaam vast wennen en kunnen de hormonen uit je lichaam.

Ik ben niet meer ongesteld geworden, maar kreeg in januari een baby.

Groetjes Ilona

We twijfelden nog of we het nog een keer zouden proberen (kindje krijgen) en we hebben eigenlijk 5 maanden 'onveilig' gevreeen. Nu hebben we er toch maar vanaf gezien.  We hebben ons eerste kindje met 22 weken zwangerschap verloren en dat wil ik niet nog een keer meemaken. De zwangerschap van Britt was hierdoor  ook niet echt een pretje.... Mijn vriend wil zich laten  'helpen'  en tot die tijd slik ik dan maar weer de pil.

Terug
Bovenaan