welk autostoeltje 1-12 jaar

Hi! 
Is er een reden dat je een stoel van 1 tot 12 jaar wil? 

zelf ben ik er geen fan van. Het smalle kontje van een 1 jarige komt op dezelfde brede zitting waar een 12 jarige op moet zitten. Bij een zijwaartse aanrijding kan het kindje dus veel meer schuiven in de stoel met kans op groter letsel. 

als je portemonnee het hebben kan, bezuinig dan niet te snel op veiligheid. Ze zijn zo kwetsbaar?

Zelf heb ik zo'n stoeltje pas gekocht met 2,5/3 jaar. Vanafg een maand of 10 zat mijn dochter in een maxi-cosi Axissfix en die heb ik toen voor een mooie prijs op marktplaats kunnen verkopen. Vanaf 1 jaar al een meegroeistoel kopen is zeker als je lange afstanden rijdt niet heel goed voor je kindje. In het begin is het prettig als de autostoel ook nog in ligstand kan en dat kan niet meer de meegroeistoelen tot 12 jaar. 

Als het financieel lukt zou ik eerst kiezen voor een autostoel tot 3,5/4 jaar en vervolgens overstappen op een meegroeistoel. 

Eens met bovenstaande. Ik vind het ook heel fijn als een stoel op ligstand kan voor kindjes tot 3-4 jaar ongeveer want het gebeurt wel eens met vakanties of grote afstanden dat ze een dutje doen in de auto. Op ligstand is dat een heel stuk comfortabeler voor ze. 
Hier heb ik vanaf 9 maanden de maxi cosi Tobi autostoel. Zeer tevreden over. Kan mn kindje in ieder geval tot 4 jaar in en dan zien we wel weer. Dan kunnen ze op een zitverhoger met rugleuning en die kosten serieus maar €30, dus voor het geld zou ik ook zeker geen autostoel aanschaffen tot 12 jaar. Zo'n zitverhoger is spotgoedkoop.

Bedankt voor jullie reactie! 
We zijn nu zelf wel anders gaan kijken naar de auto stoelen en gaan nu toch voor een autostoel alleen groep 1. 
Willen dat de kleine wel veilig in de auto zit. 

Binnen de groep 1 stoelen is veel keus. Van huismerk tot streng getest in Zweden. 

wij hebben een Römer dualfix in de auto waar onze dochter het meest in zit. Die heeft namelijk een vrij diepe stoel waarin ze dus langer kan zitten. Ook is de stoel draaibaar, een wens van mijn vriend. Daarnaast gaf de metalen buis rond het hoofd de doorslag voor ons. Bij een aanrijding zal haar hoofd niet geplet worden. Ze zit tot minimaal 15 maand achterwaarts maar zolang ze niet zeurt misschien nog wel langer.

In de andere auto hebben we een Maxicosi Tobi. Een fijne stoel die met de gordel makkelijk over te zetten is. 

Laat je kind in de winkel even in de stoel zitten. Dan zie je snel genoeg wat bij hem/haar past. ?

Terug
Bovenaan