Welk autostoeltje groep 1?

Hoi,

Al eerder ging het op dit forum over autostoeltjes uit groep 1.
Over een paar maanden moet ons dochtertje ook in een autostoeltje uit groep 1.
We zijn ons nu aan het orienteren. Welke autostoel zullen we kopen?
Moeilijk, want we horen zoveel verschillende dingen.
We twijfelen tussen de romer king ts plus of de besafe izi comfort.
Zijn er mensen die met deze stoeltjes ervaring hebben, het plaatsen in de auto, kan je kindje er goed in zitten en goed in slapen, enz.?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties en tips.
Alvast bedankt!

Susan
 
Hallo Suzan,

Wij hebben voor onze zoon de Romer King Duo Plus (met isofix) gekocht. Hij zit werkelijk als een "king" in de stoel!
We hebben voor dit stoeltje gekozen omdat deze als één van de beste uit de ANWB test kwam. Daarnaast ervaren we dat isofix een erg handige en veilige bevestigingsmethode is. Het stoeltje is ook in andere auto's zonder isofix te gebruiken. Het nadeel is het kostenplaatje, maar je kind zit er ook wel een tijdje in (zeker als je het vergelijkt met de maxicosi).
Er zitten 3 standen bij dit stoeltje. Zit, rust en slaapstand. Ik kan dit heel makkelijk vanuit de bijrijderstoel instellen. Als ik merk dat Stan gaat dommelen, zet ik het stoeltje met één hand in de slaapstand.
Veel succes met je keuze!

Groetjes Marieke
 

Hallo Susan,

Onze zoon Jeffrey van bijna 11 maanden zit nu in een autostoel van het merk
Römer King TS. Deze hebben we een paar weken geleden bij Prenetal gekocht.
Het is een prima stoel. Hij zit er hartstikke goed in en deze heeft twee standen, de zit en slaapstand. De TS kwam bij de consumentenbond als beste uit te test, maar alle stoeltjes van Römer zijn goed. Ik heb in er in ieder geval geen spijt van .

Succes met je aankoop.

Groetjes Vera
 
Terug
Bovenaan