Hoi,
Wij hebben sinds vandaag een nieuw autostoeltje gekocht.
Gewoon omdat we yordi niet meer fijn in de maxi-cosi vonden zitten en hij nu bijna 9 kilo is.
Wij hebben de romer king plus gekocht.
Ik had gelezen dat maxi-cosi en romer het beste uit de test kwamen.
We zijn naar een babyzaak gegaan en hebebn ons daar laten voorlichten.
Wij hebben ook geen iso-fix in onze auto, maar zo'n stoeltje in de gordels is net zo veilig hoor. Want lang niet alle auto's hebben iso-fix werd ons verteld.
Ik had ook veel over de maxi-cosi tobi gehoord, maar had niet zulke denderende verhalen over gelezen op kieskeurig.nl. Als het kindje wat ouder is, moeten ze nog al makkelijk uit de gordels kunnen wurmen en de gordeltjes moeten erg stroef gaan. Dat hadden we ook gezien in de winkel, dus ik wou daar niet mee zitten te prutsen.
De romer king plus, vonden wij gewoon een heel gemakkelijk autostoeltjewat makkelijk in gebruik is en wat ook veilig is. Er zit ook een soort van hoofdverkleiner in zeg maar en die zorgt ervoor dat je kindje ook steun aan de zijkant van het hoofdje heeft, dus als je een aanrijding van de zijkant hebt, dan is het hoofdje ook beschermd en klapt dat hoofdje niet zo erg heen en weer.
Dat is ook een beetje iets wat de doorslag wij ons heeft gegeven en dat we die gekocht hebben.
Laat je gewoon goed informeren in de winkel en laat je kindje in het stoeltje passen.
Dan kun je meteen zien hoe je kindje er in zit.( sorry was ff kwijt of je nou een dochtertje of zoontje had) En ze zijn er in veel verschillende prijsklassen. Kijk dus goed rond zou ik zeggen.
Succes met het vinden van een stoeltje.
Liefs marielle en yordi(16-1-2008)