Welk bad na badje op standaard?

Hallo,

Mijn zoontje is 8 maanden en ik wil hem in een ander bad doen dan i.p.v. badje op standaard. Is elke keer zo gedoe.

Ik zag dat er een bibabad bestaat maar vind ik erg prijzig.

Zijn er andere alternatieven.
Wel een beetje een redelijk bad wij hebben namelijk zelf geen bad alleen douche en aangezien hij al kruipt en binnen nu en een paar weken ook wel zijn eerste stapjes gaan zetten ben ik dus op zoek naar wat anders want dit bad trekt hij zichzelf ook al uit.....

Alvast bedankt!

Hoi,

Wij hebben het badje nog steeds in gebruik (Thomas is 18 maanden) maar de standaard hebben we weggelaten. Het bad staat nu op de grond in de douchecabine. En zelf zit ik dan voor de cabine op een krukje (opstapje) om met Thomas te spelen en hem te wassen. Is dit een tip voor jou of wil je in het geheel van het badje zelf af?

Bij Xenos hebben we een grote plastic kuip gekocht wat mij ideaal leek voor Thomas om in te badderen maar hij durfde er niet in. Was echt gillen. Maar misschien kunnen jullie wel er iets mee.

Succes

groetjes Ida

Hallo,

Misschien is het ook een idee om je kleintje mee te nemen onder de douche?
Mijn zus heeft drie kinderen en die gaan 's avonds met pa of ma onder de douche. De ouder die overblijft droogt ze af en kleed ze aan. Ook toen de kleintjes nog niet konden staan. En ze vonden het ook nog eens geweldig die douchestraal.
Ik zou zeggen, gewoon een keertje proberen?

Hi,

Wij zetten nu  het kleine badje, gewoon in het grote bad. Dat gaat prima zo.
Met de standaard is idd. een hoop gedoe, én Tom (14,5 maand) klimt, hangt, schud, dus echt veilig is het ook niet meer met zo'n standaard.

Zo nu en dan gaat hij mee onder de douche, of we duiken samen het grote bad in:)

Wat ik wel gekocht heb, is toen hij nog niet zo goed zelfstandig kon zitten, een badzitje, zo'n groen ding... ik weet het merk ff niet meer. Bij de intertoys hebben ze dat.. maar bij babywalz ook maar dan van een ander merk. Ik heb het via marktplaats overgenomen van een vrouwtje hier in de buurt voor 5 euro. Heb tom toen met dat bad zitje in het grote bad gezet, laagje water erin, het scheelt wel, je hebt dan gewoon een hand over voor de shampoo/douche kop e.d.

Misschien is dit handig voor jullie?

Nens

Hoi hoi,

Mijn zoontje is ook 8 maanden en ging altijd in het badje op standaard. Dat zette ik op zijn slaapkamertje neer. Nu hij groter (en wilder) wordt, staat zijn hele kamer dan blank.
Op de badkamer hadden wij geen plaats om het badje neer te zetten; alleen in de badkuip dan.
Nu heb ik een andere oplossing bedacht. Ik zet de heupwasmand in de badkuip en laat het bad half vollopen Ik zet meneer dan in de was mand. Daan kan dan heerlijk spelen en kan geen kant op. Ikzelf ben dan op de badkamer bezig met mezelf aankleden, was sorteren of speel met hem.
Met dat warme weer had ik geen zin om hem iedere dag in bad te zetten maar wilde hem wel lekker opfrissen. Dan zette ik hem in de gootsteen neer. Lekker sopje maken en spetteren maar. Werkt nog prima en zijn   zussen hebben de grootse lol!

Ik heb zo'n badring gekocht bij de prenatal, die zet je met zuignappen vast in je bad en daar kan je kind in zitten. Ik zet dan gewoon de douche aan en dan zit ie lekker onder de douche. Wat je ook kunt doen is bij de bouwmarkt een cementemmer kopen, die dingen zijn niet duur maar geven hetzelfde effect als een bibabad. Kun je gewoon in de douchehoek zetten als badje.

Hai,
Wij zetten het badje gewoon op het keukenblad bij de gootsteen, hij staat daar stevig en je hoefd niet te sjouwen. Ook deden we de kleine, toen ze wat groter werd gewoon in de gootsteen en we namen haar gewoon mee onder de douche of in het bad als  we zelf gaan. Dit doen we al vanaf ze kon staan.
groeten.

hoi,

mijn zoontje is nu bijna 10 weken en we nemen hem al een aantal weken mee onder de douche of we doen hem in zijn badje.. het gaat prima en hij vind het heerlijk onder de douche.(mijn man of ik geeft hem gewassen aan en  droogt hem dan af).  
Ook makkelijker want het badje hoef je dan niet meer op te ruimen.en met die standaard is dat een heel gedoe. ik denk dat ik als hij niet meer op de standaard kan het badje gewoon in de douche zet en vol laat lopen. (we hebben namelijk geen bad)
en als hij daar te groot voor is dan mee onder de douche of een groter badje /kuip kopen.

groetjes, Christien

Terug
Bovenaan