Welk brood baby 9 maanden?

<p class="p1"><span class="s1">Hallo allemaal,</span></p><p class="p1"><span class="s1">Mijn zoontje is inmiddels alweer 9 maanden oud. Hij os echt een hele goed eter, al van het begin af aan!</span></p><p class="p1"><span class="s1">Met de 4 maande meteen gestart met groente en fruithapje en met de 6 maanden vlees en vis toegevoegd . Ook met de 6 maanden begonnen met brood eten. Nu komt het:</span></p><p class="p1"><span class="s1">Hij is een echte broodeter en inmiddels krijgt hij sochtends na zijn fles een boterham en smiddags 1,5 boterham. Sochtends wissel ik trouwens af met de ene keer brood en de andere keer n bord pap van opvolgmelk. Nu krijgt hij altijd n snee tarwebrood. Zelf eten wij altijd meergranen, vikorn ed. Vanaf wanneer mag ik mijn zoontje eigenlijk ook ander brood aanbieden? Dat hij gewoon hetzelfde brood als ons krijgt?</span></p><p> </p><p class="p1"><span class="s1" style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">En dan nog n vraag: mag ik hem ipv bambix sochtends ook havermout geven, of is dat nog te vroeg? Ik heb echt werkelijk geen idee!!</span></p>

Wat je wil is de darmen geleidelijk aan laten wennen aan meer vezels Mijn dochtertje, ruim 10 maanden, krijgt soms tarwe brood, soms licht volkoren. Meestal bambix 8 mnd, maar soms ook havermout. Kijk naar de ontlasting van je baby, dat is de graadmeter. Ze kunnen van te stel meer vezels obstipatie krijgen. De weg der geleidelijkheid...

Oke, bedankt voor je bericht! Dan zal ik nog maar even rustig aan doen ermee ? Het is ook prima als hij nog even tarwebrood moet eten. Was alleen wat praktischer geweest. Maar ik laat m af en toe wel n stukje van mijn boterham eten om vervolgens af en toe n boterham van ons te geven. En zo zal ik met de havermout ook nog wel even wachten. Hij krijgt af en toe al n hapje van mij en hij vind t heerlijk. Maar zal ook hierin rustig aan doen.?

Havermout is ook heerlijk! Het favoriete ontbijt van mijn zoontje :) Een geprakte banaan, paar lepels havermout, beetje kaneel, rozijntjes of geraspte kokos en een scheut melk. Even opwarmen in de magnetron en ik hang de goede moeder uit :)
Maar je hoeft ook weer niet super traag te gaan hoor. Dat bedoelde ik niet. Trek ongeveer een week uit voor 1 stap. Dus deze week havermout, volgende week het brood. Wordt zijn ontlasting te dik, ga dan een stapje terug of wacht met de volgende stap.

Terug
Bovenaan