Welk dekentje

Ik heb een wiegdekentje en als ik hem niet dubbelvouw past die ook in ledikant. Weten jullie of dat mag of moet je perse een dekentje dubbel doen? Het wiegdekentje is namelijk dun.

Tuurlijk kan dat. Voel zelf aan bij welke temperaturen je dit dekentje kunt gebruiken in de nacht. Ik kijk nooit naar TOG-waardes, maar heb in de zomer een dun dekentje en in de winter een dikke gevoerde deken in het ledikant.

Dank je wel. We gebruiken nu dikke deken dubbel maar zo warm dus wou die van wieg gaan gebruiken. Geen idee welke tog waarde hij voelt lekker licht en dun

Ja in de zomer is t altijd lastiger. In de winter is het makkelijk, pyjama, slaapzak en dikke deken.

Nu zijn de nachten ineens heel warm en laat ik m'n kinderen het liefst alleen in romper en slaapzak slapen, maar dan ben ik weer bang dat ze het toch koud krijgen. Dus ik leg er ook altijd maar een dunne deken of laken overheen..

Ik gebruik alleen een slaapzak en ik kijk wel naar de tog waarde. Nu gebruik ik een slaapzak met een korte mauw romper 0.05 tog met 22+ graden. Onder de 22+ gebruik ik een 2 of 2.5 tog slaapzak met romper en pyama. Ik gebruik zelf geen dekens meer omdat mijn zoon een slaapzak aan heeft.

Als je zelf geen slaapzak gebruikt kan je wel gewoon een dun dekentje gebruiken voor in de zomer als het maar niet te dik is.

Hier gebruik ik in de winter als het echt koud is of vriest een romper met lange mouwen, pyjama, winterslaapzak zonder mouwen en een dikke gevoerde deken. Dan is het 16/17 graden op de slaapkamer. 
Als het niet zo koud winterweer is gebruik ik een korte mouwenromper met pyjama en mouwloze winterslaapzak en een gebreide wiegdeken erover. Dan is het 18/19 graden op de kamer. 
In tussenseizoenen met zo'n 20/21 graden ligt ze in een romper lange mouw, winterslaapzak zonder mouw en een gebreide wiegdeken. 
Dan een zomerslaapzak met lange mouwenromper en wiegdeken. 
En nu het 25/26 graden is op haar kamer draagt ze een korte mouwenromper, zomerslaapzak en geen deken. Die leg ik er wel op als het savonds laat toch afgekoeld is. Als wij naar bed gaan. Maar dan tot net over haar billen.
Vorige zomer met een hittegolf werd het wel 30 graden op de kamer en toen sliep ze alleen in een mouwloze romper.

Terug
Bovenaan