Welk dieet bij koemelkallergie?

Hoi allemaal,

Mijn dochter heeft mogelijk koemelkallergie. Nu was ik wat aan het lezen en ik vroeg me af wat het dieet is dat je moet volgen als je borstvoeding geeft en je kind heeft koemelkallergie. Welke producten mag je niet eten?

Alvast bedankt!

Alles waar dierlijke zuivel inzit (de meeste kinderen met koemelergie reageren ook op bijv geitenmelk). Dus goed etiketten lezen; op veel etiketten staat wel vermeld welke allergenen erin zitten. 

Koemelkallergie gaat vaak samen met soja- en eiallergie. Het is daarom de moeite waard om dat ook uit je dieet te schrappen. Als de klachten dan afnemen kun je ze een voor een weer toevoegen om te testen waar ze op reageert. 

Op Facebook zijn verschillende fijne groepen, zoals het borstvoedingsforum en borstvoeding aan een baby met voedselintoleranties. Daar vind je ook veel informatie. 

Hoi! Ik eet zelf al 5 maanden (koe)melkvrij en heb van de diëtist hiervoor een document gekregen. Als je je e-mail even hier neerzet kan ik deze naar je doormailen? (E-mail kan je daarna weer wissen).

[quote quote=10575934]Hoi! Ik eet zelf al 5 maanden (koe)melkvrij en heb van de diëtist hiervoor een document gekregen. Als je je e-mail even hier neerzet kan ik deze naar je doormailen? (E-mail kan je daarna weer wissen).[/quote] Oh fijn! dank je wel!

Terug
Bovenaan