Welk dubbele kolfapparaat?

<p>Goedemorgen mede-mama’s,</p><p>Ik heb een vraagje over het soort borstkolf dat jullie gebruiken. Mijn zoontje heb ik ruim 8 maanden borstvoeding gegeven. Ik kolfde met een enkele kolf de Medela swing. Ik ben niet heel tevreden over de swing geweest eerlijk gezegd. Hij was erg duur, is een keer stuk gegaan en de zuigkracht is niet altijd optimaal. Ook was achteraf een enkele kolf gewoon heel erg onhandig. Ik ben met kolven op werk gewoon veel langer bezig geweest. </p><p>Ik ben momenteel zwanger en wil graag weer bv geven. Dus ik ben ook begonnen met oriënteren op een dubbele kolf. Ik ga nog niks kopen, eerst maar kijken of alles weer goed gaat. Maar ik heb daar alle vertrouwen in! </p><p>Welke dubbele elektrische kolf gebruiken jullie? Ik vind de freestyle van Medela zooo duur?. En hebben jullie ervaring met 1 van de onderstaande kolven? Ik zag ze op bol.com en de prijs spreekt me natuurlijk heel erg aan?</p><p>https://www.bol.com/nl/p/dubbele-elektrische-borstkolf-borstkolf-hl-0801-borstvoeding-geven-zonder-pomp-borstkolf/9200000119993822/?suggestionType=typedsearch&bltgh=s-AbkGsiED-ktHBCdRlGZg.1_2.22.ProductImage<br /><br />en</p><p>https://www.bol.com/nl/p/luxe-luiertas-met-dubbele-elektrische-borstkolf-set-kolfapparaat-borstvoeding-bewaren-grijs/9200000124112748/?suggestionType=typedsearch&bltgh=s-AbkGsiED-ktHBCdRlGZg.1_2.11.ProductImage</p><p>Ben benieuwd naar jullie ervaringen!</p>

Hoihoi, 
Ik heb geen ervaring met die 2 kolven. 
Ik heb deze, https://www.bol.com/nl/p/mama-babystartup-dubbele-elektrische-borstkolfapparaat/9200000119846639/?suggestionType=typedsearch&bltgh=kX0They4caGTZlSxerNH1A.1_2.4.ProductPageUrl
Het is een dubbele elektrische met 4 masage standen en 5 zuigstanden. Ik ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen nog een bh voor moeten halen en er zit geen tas bij. Maar ben er wel erg tevreden mee. Zelf heb ik er wel nog een medela handkolf bij dat vind ik soms makkelijker dan alle kabels :) 

Ik heb een dubbele swing, maar vind het best prima.
Hoewel ik op werk met de symphony kolf, die echt fijner is, en vele male sneller. Kolf ik met mn dubbele swing toch altijd dezelfde hoeveelheid...

Ik heb de medela Freestyle gebruikt, was daar wel tevreden over. Later enkelzijdig met een horigen gekolfd, die vind ik heel fijn en is er ook dubbelzijdig.  
Je kunt ook een kolfconsult bij een lactatiekundige doen, dan doe je geen miskoop en vaak krijg je de kosten van het consult terug als je een kolf koopt.

Ik had de Libento James. Deze had de kraamverzorgster bij zich en heb ik overgenomen. Kunnen ook batterijen in. Enige nadeel is dat er geen tasje bij zat. Voordeel wel dat alle onderdelen los te bestellen zijn. Ik weet niet hoe je verzekerd bent, maar ik kreeg nog 80 euro terug.

Ik heb een horigen dubbele kolf. Deze heb ik gekocht na een kolfconsult. Ik vind deze wel fijn in gebruik. En je kan hem zowel dubbel als enkel laten kolven, net wat je wilt. Ik heb zelf een tas en een kolfbh geregeld. Al in de eerste week toen ik moest kolven (ivm slecht drinken van de kleine) dacht ik hoe gaat dat in vredesnaam als je beide flesjes vast moet houden. Dus kolfbh beste aanschaf ever :)
anyway ik kreeg voor het kolfconsult en de kolf samen 200 euro terug dus kosten totaal voor mij nog ongeveer 50 euro. Heel goed te doen dus. 
voordeel van een consult is dus ook dat je een aantal kan proberen, en dus weet wat je koopt. Wel was ik gevonden aan de merken die ze daar dan hadden natuurlijk, en in die zin was er minder keuze maar ben nog steeds blij met m’n koop. 

Terug
Bovenaan