Welk foliumzuur? Zie door het bos de bomen niet meer!

MahKi

New member
Dames, ik ben eens benieuwd wel foliumzuur of supplement jullie gebruiken?

Bij m'n eerste zwangerschap ben ik pas op 8 weken gestart met het slikken van foliumzuur gezien ik dan pas ontdekt had zwanger te zijn (ongepland). Ik heb toen een voorschrift van de gynaecoloog gekregen en foliumzuur gehaald bij de apotheek, weet niet meer welk dit was.

Nu ben ik in mei, met zicht op zwanger worden, begonnen met het slikken van een goedkope versie van het Kruidvat maar deze is nu op en er was geen voorraad meer. Ik heb een doosje "zwanger worden" van Etos gekocht maar merk dat ik sinds ik die neem en +/- 30 min na inname heftige buikkrampen en buikloop krijg waardoor ik toch twijfel om te blijven innemen.

Ik lees van alles over verschillende supplementen maar geraak er niet wijs uit. Ben dus super benieuwd naar jullie ervaring en tips!
 
Ik heb foliumzuur van het merk evasin met mama en kinder handje erop. Ik kan die van de kruidvat huismerk juist niet verdragen en word er misselijk van. Van deze heb ik geen last. Ik heb er verder ook geen verstand van maar mijn gynaecoloog zei dat deze prima is. Overigens ben ik nog niet zwanger en pas week of 3 begonnen met slikken. Succes met je zoektocht!
 
Bedankt voor de tip! Ik was ook best misselijk met deze van Kruidvat maar relateerde dat aan m'n zwangerschap (miskraam gehad). Misschien lag het toch niet enkel daar aan.
 
Ik heb gravitamon! Soort van gele goude pillen.
Slik ik niet, heb t nog wel van mn vorige zwangerschap vorig jaar.
Soms vraag ik me af.. zou foliumzuur helpen met het zwanger worden..
 
 
Ik heb foliumzuur bij de apotheek gehaald. Zetten ze gelijk in hun systeem dat je een kinderwens hebt. Toen ik daadwerkelijk zwanger was ben ik overgegaan op de multivitamine voor de zwangere vrouw.
 
Ik gebruik al een hele poos die van Davitamon met visolie. Op zich maakt het niet uit welke foliumzuur je slikt, als je maar voldoende slikt. Je hebt ook tabletjes van de apotheek, zijn ook prima, ook een poos geslikt ?
 
Terug
Bovenaan