welk fruit voor fruithapje

Hai hai meiden,

Hoe gaat het met jullie en de kinderen?
Ik wil graag maandag beginnen met fruithapje welk fruit kan ik het beste grbruiken nu?
Mijn zoontje is nu 13 weken en lijkt me zo lekker voor hem als hij wat erbij krijgt tussen de voedingen door.

Ik hoor het wel..
Liefs aarbei

Ik zou beginnen met een beetje peer of appel.
Op m'n vorige werk (werkte in de kinderopvang) begonnen de meeste kids ook met appel of peer en dan na een tijdje tegelijk.
Succes en kliederse (voor de kleine dan hihi)

Groetjes Pauline

Je kunt het beste beginnen met banaan, peer, perzik, meloen  of appel. Dit zijn de zachtere fruitsoorten die weinig scherpe zuren bevatten.
Om ze te laten wennen aan de smaak kun je ze het beste een paar dagen achter elkaar hetzelfde geven. (ik heb deze info uit het groeiboekje v/h cb)
Ik doe zelf ook dit goed mixen in de staafmixer en met wat water zodat het vloeibaarder wordt en het nog makkelijk te verwerken is voor die kleintjes.
Suc6 maandag en veel plezier.....ik vind het altijd leuk om het te geven en Jari vind het lekker want de mond gaat al open als hij de lepel ziet of als ik niet snel genoeg weer met een nieuwe lepel aankom is het knoteren!
Nessie mv Alissa en Jari

Hoi,

leuk joh die fruithapjes...
Helaas moeten we ff wachten met Yari fruithapjes geven, hij heeft al een weekje diaree ( hij heeft een virusinfectie ) en op aanraden van de huisarts moeten we ff wachten tot zijn darmpjes weer een beetje rustig zijn...
Jammer, want bij Yenna vond ik het zo leuk om te geven..
Bij Yenna ben ik begonnen met peer. appel en banaan. Wel inderdaad een paar dagen het zelfde zodat ze een aan de smaak kunnen wennen.

Succes !!

Groetjes Marina.

Op voedingscentrum.nl kun je ook lezen met welke hapjes je het beste kunt beginnen. Ook hebben ze er staan welke combinaties lekker zijn!
Veel plezier met het geven van de fruithapjes straks.

Ik wacht er nog een tijd mee. Tijs is nu 14.5 weken oud. Aangezien kinderen veel vaker een voedselallergie ontwikkelen als ze al vroeg andere voeding naast melk krijgen. Tijs is ook nog goed tevreden met zijn flesjes. Als het lukt begin ik pas bij de 6 maanden met fruit- en groentehapjes.

Veel plezier!

Ik ben begonnen met banaan, dacht dat het een grote kliederzooi zou worden dus camera klaar..................................maar nee hoor meneer at alles keurig op.
Maar nu zegt iedereen dat het geklieder later nog kan komen.
succes.

Terug
Bovenaan