Welk kinderbestek vinden jullie fijn?

Onze dame is vandaag officieel een echte dreumes. 1 jaar, wat is dat jaar snel voorbij gevlogen.
Onze vrolijke dame begint de lepel en vork waarmee ze eten krijgt, heel interessant te vinden. Ze wil dan ook graag zelf iets op de lepel proberen te scheppen en zelf te eten. Helaas lukt dit niet, omdat ze de lepel of de vork niet goed kan vastpakken. Draait om in haar handje omdat de lepel te dun is, lijkt het. Gelukkig is ze heel geduldig en laat ze zich ook helpen, zodat het wel enigszins lukt. Nu vraag ik me af of jullie tips hebben betreft bestek dat beter gevormd is voor die kleine handjes? Zodat ze zelf ook een lepel kan gebruiken. Overigens eet ze natuurlijk ook lekker met haar handjes, maar die lepel en vork zijn toch machtig interessant.

Ik ben van mening dat ze het vanzelf leren, en dat je het beste met de 'gewone' vorm kunt oefenen. Het is niet erg dat het nog niet helemaal lukt toch? 
Persoonlijk ben ik erg fan van Mushie. Reguliere vorm maar het handvat is net wat dikker dan ons bestek, en geen metaal. 

Ik had bij de geboorte een setje van done by deer gekregen (soortgelijk als van de link)
Lepeltje vond ik er in het begin een beetje raar uitzien, vooral omdat hij zo plat is, maar uiteindelijk is dit het lepeltje voor het eten van havermout in de ochtend, op de "diepere" lepels komt veel te veel te liggen.
Het vorkje wordt hier ook dagelijks gebruikt, omdat het gewoon van staal is, prikt het veel makkelijker dan zo'n bot plastic ding.
Handvatten zijn gemaakt voor kleine handjes waarvan de motoriek nog niet verfijnd is. Aanrader dus!
https://www.vanastenbabysuperstore.nl/bestekset-done-by-deer-cutlery-powder-gold?gclid=Cj0KCQiAx9mABhD0ARIsAEfpavSOtuHPVe69e2PqtPVE-6qlZuyhcFWtyxmcZdPjUtg1CmmDF3DiAFUaAuLqEALw_wcB

Onze dochter (20mnd) eet met een dessertlepeltje en een gebaksvorkje. Deze zijn qua formaat prima voor haar.
Het 'omgooien' van de lepel gebeurt hier ook nog weleens. Dat leren ze vanzelf goed te doen. Wij eten altijd samen en dan ziet ze ook hoe wij het doen en daar leert ze van.
Als ze straks weer ouder is, krijgt ze van ons haar eigen kinderbestekset. 

Wij hebben onze uitset bij de Ikea vandaan; plastic borden, kommetjes, bekertjes en bestek.
Helemaal prima. Wel is er af en toe een voorkeur voor metalen bestek. Wij hebben voor beide kinderen een setje Nijntje bestek cadeau gekregen. Is nu erg in trek, maar vind ik persoonlijk wel wat duur om daar bijvoorbeeld 6setjes van te kopen, vandaar het plastic ikea bestek :)
https://www.kinderbestekje.nl/kinderbestek/nijntje-4-delig-kinderbestek/

Ik kreeg ooit van blue band 2 lepeltjes en die zijn perfect voor mn dochter van 18 maanden! Niet zo klein als die ienieminie lepeltjes voor baby's.

Vorkje doen we altijd een gebaksvorkje!

Terug
Bovenaan