welk kindje gebruikt ook concerta (voor adhad enzv)?

vandaag is mijn neefje naar de dokter geweest voor onderzoek
ze dachten eventueel aan adhd maar om de diagnose vast te stellen hebben ze hem een middel gegeven mee naar huis om het 8 dagen op proef   te gebruiken.hij is 4 jaar
de tablettjes/capsules heten CONCERTA

nou was ik benieud of het echt werkt,na hoelang merk je het,zijn er voordelen ,maar ook nadelen??
hoe reageerde je kindje op de medicijnen?
hoelang gebruikt je kindje het al (leeftijd van/tot)

op welke tijdstippen of welk deel van de dag geef je het ( mijn neefje zit in groep 1 van de basischool)

ik hoop hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen zodat het voor de ouders van mijn neefje ook een stuk duidelijker word

alvast bedank!
 
hoi

Onze zoon is sinds kort twee weken nu bijna aan medicatie maar andere eqasym is capsule en krijgt hij alleen s'morgens en maak de capsule open en de korreltjes geef ik oplepel yogurt of appelmoes.

Wij lopen sinds vorig jaar bij ggz en hebben gesprekken gehad met psycholoog kris en wij. en van alles moeten in vullen van af baby af.

uit eindelijk is er een verlopige diagnose uit gekomen adhd. Hij moet met 6 jaar nog ene keer gestest worden dan kunnen ze meer.

Hij is 26 feb. 5 geworden.

we worden goed in de gaten gehouden door kinderarts bij ggz en die wil ons elke keer zien en moeten Kris hele tijd in gaten houden op niet afvallen goed eten en de groei. hoofdpijn buikpijn. maar gaat allemaal nog goed merken al dat hij er baat bij hebt.

O school merken ze het ook.

Ik vind het fijn dat ze het zo goed in de gaten houden en wij natuurlijk zelf ook. vond het erg moeilijk en hebben goed gepraat ove rde medicatie maar merk dat hij er nu al baad bij hebt.


Groetjes jenny
 
Onze zoon hefet ook concerta (hij is nu 8 jaar). Het werkt hier erg goed. Maar volgens mij is 8 dagen te kort hoor om dat te testen, maarja als de artsen het zeggen zal het wel kloppen, alleen onze arts zei dat dat een stuk langer duurde namelijk.
 
Terug
Bovenaan