welk kindje van tussen 3 en 6 ook een huisstofmijtallergie?

hallo,

vorige week maandag bloed geprikt met mijn dochter van 5 op allergieen

vandaag kregen we de uitslag en wat bleek

allergisch voor kattenharen(we hebben geen huisdieren)

allergisch voor polen (hooikoorts)

allergisch voor huisstofmijt

wat hebben jullie gedaan wat waren de klachten,hebben jullie het huis (slaapkamer)goed gesaneerd (ander woord voor goed schoonmaken dus stofvrij)

en welke eventuele medicijnen had/heeft jullie kindje?

graag zie ik reacties

gr mama van 2 meiden
 
Hoi ik heb veel allergieen in de familie en was zelf ook al jong getest.

Voor huisstofmijt had ik slechts een lichte gevoeligheid, maar mijn broer en oom hebben juist een veel sterkere huisstofmijt allergie.

Over het algemeen kan ik zeggen dat als je de allergenen in huis kan verminderen, dat reactie en medicijn gebruik zeker ook zal verminderen.

Tips zouden zijn, all het beddegoed op hoge temperatuur wassen. Bij een bepaalde temperatuur gaat de huisstofmijt dood (ik dacht  60 graden, maar je kunt dit vast controleren op een  medische website). Knuffels kunnen in de vriezer. Ook hierdoor gaat de huisstofmijt dood. Rolgordijnen, geen stoffen gordijnen. Stofzuiger met filter.

Het hele huis smetteloos krijgen zou voor mij een overweldigende klus zijn :) Ik zou beginnen met de slaapkamer en alles wat daar in staat. Een kind is daar toch een groot deel van zijn dag (nacht).

Wat bij mij zelf ook heel erg hielp was in de lente/zomer de ramen dicht te houden. Open ramen op dagen dat er veel  pollen in de lucht zitten, bracht meteen een heftige reactie teweeg.  Tegenwoordig heb je volgens mij ook horren die geen pollen doorlaten (.hierdoor zou je toch frisse lucht binnen kunnen krijgen, zonder de pollen)

succes
 
Terug
Bovenaan