welk kolfapparaat gebruiken jullie?

Ik heb zelf een handkolf (Avent Isis) dus geen ervaring met een elektrische. Kijk eens naar deze discussie op het Borstvoedingsforum. Daarin staat heel veel info over verschillende ervaringen en hebben een heleboel moeders hun ervaringen opgeschreven: kolf kiezen.

Groetjes,
Helena
 
Ik gebruik al  5 maanden  de medela swing en ben zeer tevreden. De mini-electric (van medela) maakte veel geluid, de swing is een stuk stiller. Als je veel wilt kolven is ook een dubbele kolf aan te raden.
 
Eerst heb ik de Avent handkolf gebruikt. Toen ik een paar keer op mijn werk had gekolfd, kreeg ik toch wel behoefte om electrisch te kolven. Omdat dit makkelijker gaat en ik kon tegelijkertijd nog even iets lezen of zelfs typen achter de pc. Of gewoon lekker ontspannen aan mijn zoontje denken... Ik heb de mini-electric van Medela. Hier passen ook gewone (goedkope) flessen van bijvoorbeeld de hema onder. Ik had er een voorraadje van zodat deze flessen zo de vriezer in konden en meegegeven werden naar het KDV.
Persoonlijk had ik niet zo'n behoefte om dubbel te gaan kolven.
Ik heb me laten voorlichten bij een borstvoedings-winkel bij mij in de buurt (Zwolle). Hier kreeg ik goede informatie over kolven en dat je ook bij je baby  met de leeftijd van 4-6 weken de flessenspeen moet introduceren. Dit moet je doen omdat er anders grote kans bestaat dat je baby niet aan de fles wil drinken. Dit hebben we zelf aan der lijve ondervonden....
Onze zoon hadden we keurig met 6 weken elke week een paar keer een flesje afgekolfde bv gegeven. Op één of andere manier hebben we het een paar weken niet gedaan, het ging immers toch goed. Nou, dit heb ik geweten. Een week voordat meneer ging oefenen bij het KDV weigerde hij de fles!! Na een paar dagen worstelen ging er bij mij een knop om "je krijgt vandaag geen "tiet" maar de fles". Op een gegeven moment koos hij uiteindelijk voor de fles. Maar het heeft heel wat tranen, zowel bij mij als bij hem, gekost.
Veel succes met de keuze voor een kolf!

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Ik gebruik al 5 maanden vrij intensief (ik kolf alles) de Medela Symphony. Het is een dubbele kolfappraat. Om mijn productie op gang te brengen heb ik toen in het ziekenhuis veel daarmee gekolfd. Het beviel op zich goed dus ben ik het daarna gaan huren. Het heeft 2 standen, in het begin wordt het toeschietreflex gestimuleerd gedurend 2 min en daarna gaat het goed zuigen. Je kan  de zuigsterkte  goed instellen  of  de 1e fase overslaan. Ik vind het alleen  jammer dat er geen timer op zit want je zit weleens te stunten om het apparaat  uit te zetten omdat je beide handen gebruikt.  
 
hallo,

Ik kolf al sinds mijn 2ling een week oud is (zijn nu 5 maanden) en geef dit in een flesje. In het begin de medela symphony gehuurd, maar vond dat eerste gedeelte om de toeschietreflex te stimuleren erg lang duren, dus direct overgegaan op het afkolven. Omdat ik toch langer bv wilde geven, heb ik na 1,5 maand de Pump in Style traveler gekocht (wel duur, maar kolfde 5 a 6 keer per dag), dus had wel een goede kolf nodig. Hij is ook niet zo lawaaierig. Ik vind hem heel prettig omdat je dubbel kan kolven, scheelt heel veel tijd. Ben ongeveer een kwartiertje bezig. Ik hoor ook goede berichten van de Ameda kolf. Die is via internet te bestellen bij Vosch medical in Amsterdam. Een vriendin van mij heeft daar goede ervaringen mee. Via de site van Medela kan je zelfs bekijken welke kolf voor jou het meest geschikt is. Ik hoop dat je hier wat mee kan.
 
Hi,
ik heb bij mijn oudste de avent isis gebruikt. Heb toen niet gekozen voor een elektrische omdat ik dat te duur vond. Nu bij mijn jongste heb ik toch maar besloten tot de aanschaf van een elektische en ik ben er elke dag blij mee.
Ik heb gekozen voor de Ameda Lactaline. Een dubbelzijdige elektrische. Ik heb hem eerst gehuurd bij Vosmedisch (zie internet) en ik heb toen een koopoptie genomen. Dat houdt in als je binnen twee weken aangeeft dat je 'm wil houden, dan betaal je geen huurkosten en is je betaalde borg gelijk aan de koopkosten. Hij is dan van jou. En zo is het ons ook vergaan. Ik wilde hem eerst testen, het beviel en ik heb hem gehouden. De kolf zelf kost ongeveer 130 euro. Met flexishields (van die zachte siliconen inzetstukken, net als bij de Avent) en bezorgkosten komt het ongeveer uit op 150 euro. Ik heb hem que geluid pas vergeleken met de Pump in Style van een collega, en die is wel wat stiller. Maar de Ameda is ook stil genoeg. Bij de Pump in Style zit een mooie rug/koeltas. Bij de Ameda zit dat niet. Ik heb voor ongeveer 6 euro een mooie koeltas gekocht bij de prenatal waar hij in past (samen met wat flessen, theedoek, borstcompressen, enz).

Veel succes met je keuze,
Tineke
 
hoi,
laat ik mij even voorstellen. ik ben miranda van den hoek en getrouwd met marco.
wij hebben nu een dochter   savine van 13 weken.
zij wilde bij mij niet aan de borst,maar ik wilde wel dat zij borstvoeding kreeg.
ik ben in het ziekenhuis begonnen met kolven,toen ik eenmaal thuis was had ik de medela gehuurd dezelfde als in het ziekenhuis. maar wij zijn zo is gaan rekenen en dat huren is nu ook niet echt goedkoop.dus wij hebben besloten om er 1 te kopen en wel de medela mini electric plus. moest er eerst wel even aan wennen omdat hij wat meer geluid maakte dan de grotere kolf van medela.
maar ik moeT je nu zeggen hij is SUPER  !!!  hij is klein en gemakkelijk mee te nemen en hij kan op het netwerk maar ook op batterijen en dat werkt ook prima!! want  terwijl wij 2 weken geleden met de auto op wintersport  gingen heb ik gewoon in de auto zitten kolven op de batterijen IDEAAL!!!!    hier zou je dus absoluut geen verkeerde keuze aan hebben en hij doet alle twee de borsten tegelijk maar je kan hem ook op enkel zetten. het is maar wat je zelf wilt

groetjes miranda
 
Terug
Bovenaan