welk kolfapparaat

hallo,

sven is nu 3 en halve maand oud en ik wil gaan kolfen. zodat ik wat achter de hand heb als ik een keer weg moet.

sven heeft alleen nog geen vaste drinktijden, dus het is voor mij moeilijk om een geschikt moment te vinden.
ik hoor vaak dat iemand anders de flesjes moet geven en dat die persoon het een aantal keer moet proberen, zodat je cker weet dat hij drinkt als ik weg ben. kan moeilijk terug gaan om de borst te geven.

welke kolf vinden jullie fijn?

liefs cis

Kijk eens in dit draadje van het borstvoedingsforum over ervaringen en tips bij de kolfkeuze: Kolfkeuze draadje.

Een voorraad opbouwen vind ik het makkelijkst door 's ochtends bij de eerste voeding 1 kant te kolven terwijl mijn kindje aan de andere kant ligt te drinken.

Succes!

Groetjes,
Helena

Hoi. Ik heb de mini electric plus van medela.
Dit is een dubbele electrische kolf voor veel gebruik.
Ik kolf zelf zo`n 4-5 keer per dag omdat Teun niet aan de borst wil drinken.
Deze bevalt mij goed ondanks hij zo`n herrie maakt.(had er eerst eentje gehuurd via het ziekenhuis en die maakte bijna geen lawaai)
Groetjes Mikkie.

Zelfde verhaal als Mikkie!
Mijn kleintje drinkt ook niet aan de borst (te vroeg geboren) en ik kolf dus ook 4 tot 5 keer per dag. Overigens zeer vermoeiend, want daarnaast moet je dus gewoon nog flesvoeding geven.

Gelukkig had ik een zeer luxe kolfapparaat gekocht (2e handsje) van Medela.
2 borsten tegelijk en maakt nauwelijks geluid, echt super!

Misschien wel wat duurder maar dan heb je ook echt wat!

hoi,

Als het maar voor af en toe is zou ik geen geld uitgeven aan een electrische kolf.
Ik heb de handkolf van Avent. Ik gebruik hem 1x per week als ik op maandag een lange dag moet werken. Die kostte ongeveer 55 euro.
Ik zag van de week dat prenatal geloof ik een eigen merk heeft uitgebracht, ziet er precies hetzelfde uit als avent maar veel geodkoper.

Heb je nooit eerder een flesje geprobeerd? Op 3,5 maand de eerste fles geven schijnt soms wel eens moeilijk te gaan dus ik zou het zeker eerst een keer proberen voor je een keer weggaat. Gewoon eerst kolven en gelijk daarna in een flesje geven om uit te proberen.

groeten ELke

Terug
Bovenaan