Welk liedje laten jullie horen

Hoihoi!

Ik ben momenteel 20 weekjes zwanger en voel sinds kort de kleine meid heel licht trappelen! Mijn placenta ligt aan de voorkant dus het zijn echt doffe bewegingen en moet me concentreren om het te voelen.

Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik ons trouwliedje tegen mijn buik af laat spelen onze kleine meid dus reageert door te trappelen! Dit gebeurt niet altijd maar vaker wel als niet.

Super leuk natuurlijk! Het liedje dat werd afgespeeld tijdens ons trouwen was:
A thousand years - the pianoguys

Nu ben ik nieuwsgierig jullie ook een vast muziekje hebben dat jullie aan je kindje laten horen en of ze hier op reageren?

Xxx

Wij hebben danny vera - rollercoaster eindeloos vaak laten luisteren aan onze dreumes nu 19 maanden toen ik zwanger was. Het is nogsteeds een blijk van herkenning als het liedje op de radio komt. De eerste maanden werkte het direct als hij verdriet had of niet in slaap kon komen. ( het nummer komt overigens nu bijna mijn neus uit haha ). Nu zing ik het voor hem als hij getroost moet worden, hij kruipt dan tegen me aan en tranen zijn meteen weg. Voor ons heeft het dus echt iets gebracht!

Leuke vraag!
Hier was het vooral in mijn eigen gevoel tijdens de zwangerschap; dreams to dream van Sarah Lasko. (Herkenbaar uit Fievel goes west) en als ik die scene nu opzet voor mijn dreumes heeft dat hetzelfde effect als hierboven in de reacties. Nou moet ik zeggen toendertijd kon je nog gezellig naar buitenfestivals en verjaardags feestjes enz, dus in andere ‘moods’ heeft mijn dreumes ook veel van mijn muzieksmaak weg ?

Hoi! 
Wat een leuke vraag. Hier zijn papa en mama beide fan van hardrock/metal. Dusja het was veel linkin park, rammstein en metalica haha. Hij gaat er nu met 2 jaar nog los op. En t gekke is, dat wanneer hij buikkrampjes had juist een wat "harder" nummer hem rustig kreeg. Dit zorgde in restaurants wel eens voor hele vreemde blikken als wij ons kind suste op de beats van Rammstein haha

@Madili

Haha wat grappig, begrijp wel dat jullie bekijks hebben gehad?
Maar ach wat maakt het uit als daarmee jullie kindje rustig wordt zou ik het ook de hele dag door draaien!

Ohh dit is tof. Werk met dementerende en toen ik alleen nog rondliep voor welzijn omdat zorg niet lukte, maakte ik altijd contact bij een dame door vooral kinderliedjes te zingen, helemaal in der element.

Toen ik bevallen was in de 1e week dat ik een huilend meisje had en even niet wist wat ik moest zong ik kinderliedjes stil was ze. En opeens had ik de link. Vermoedelijk doordat ik tijdens de zwangerschap zoveel zong was dit gerustellend voor haar en nu nog steeds.

Terug
Bovenaan