Welk liedje?

A

Anoniem

Guest

Hoi,

Ik ben op dit moment 22  wk zwanger en ik heb begrepen dat het goed is om een liedje op te zetten welke je elke dag draait om je baby hieraan te laten wennen in je buik, zo herkend de baby het liedje na de geboorte en zal hiervan rustig worden als je het liedje dan opzet.
Ik was nieuwsgierig welk liedje jullie hebben gekozen.

Groetjes Mickey

Hoihoi,

Een hele leuke en rustgevende cd is Woezel en Pip van Guusje Nederhorst, de cd zit bij het boek.

Liefs Andrea

Ik geloof daar zelf niet zo in. Bij mijn dochtertje ben ik wel direct na de geboorte bepaalde liedjes gaan zingen en die herkent ze nog steeds! Nu ik zwanger ben van de tweede, heb ik vaak liedjescd's aanstaan voor mijn andere dochtertje. Misschien dat het babytje na de geboorte ze zal herkennen. Maar ik ben er niet echt mee bezig om iedere keer een bepaald liedje te gaan zingen of te draaien.

Hey Mick,

Leuk onderwerp. Ben nu 24 weken zwanger en draai en zing het liedje van de film the secret of nimh. Heb het altijd een super mooi en gevoelig liedje gevonden. Het was zelfs zo erg dat ik de eerste week dat ik hem draaide in tranen uitbarstte.... hahaha...

De tekst:

Dream by night, wish by day, love begins this way.
Nights a friend, with love to send, each new day
Bless your heart, bless your soul, let your dreams come true
Future songs, and flying dreams, wait for you.
Love it seems, made flying dreams, so hearts, coul soar
Heaven sent these wings were meant, to prove once more
That love is the key
As you wish, as you will, dream of flying starts
love and care, the powers there
trust your heart

Groetjes...

Van Mozart schijnt je kindje slimmer te worden, haha! Nou zing ik toevallig veel (ook klassiek zangles, en in een koor) en ben toevallig bezig een lied van Mozart in te studeren, maar voor m'n kindje zoek ik naar ouderwetse Hollandse wiegeliedjes en liedjes van Annie M.G. Schmidt. Er is een grappig liedje van haar dat heet geloof ik "Ik wil niet meer", over dat het kindje geen zin heeft in handjes geven, en meneer en mevrouw zeggen. En als het kindje (de zanger eigenlijk) echt boos wordt, zegt het "bil" ! Haha! Wel een beetje ouderwets, maar ook heel schattig eigenlijk!

Er zijn ook CD's van Karin Bloemen en V.O.F. de Kunst met kinderliedjes. Ik zou eerst wat van de bieb lenen voor je iets aanschaft - sommige CDs vallen erg tegen. En dan is er nog "Liedjes met een hoepeltje erom"; met veel liedjes die ze ook op kinderdagverblijven enzo zingen - fijn als je kindje die al een beetje kent, toch? Klinkt het vertrouwd :)

Terug
Bovenaan