Welk matras abz of aerosleep

<p style="text-align: center;">Hallo</p><p>Wij hebben bij ons baby kamertje een abz koudschuim matras gekocht met een tencel hoes erover heen. Zou dit voldoende zijn?  We hebben namelijk geen topper erbij voor luchtdoorlatendheid</p><p>Daarom twijfel ik dus heel erg of we een aerosleepset met topper moeten aanschaffen en ons abz matras dan doorschuiven richting mijn schoonouders.  </p><p> </p><p>Vind het namelijk erg lastig zo voor een eerste kindje.  </p>

Goedemorgen!
Wij hadden ook 'n aerosleep aangeschaft, en deze werd er meteen afgehaald door de kraamhulp toen we thuis kwamen. Ze zei gewoon 'n goed matrasje met molton is voldoende (ze was echt tegen de aerosleep). Maar ik weet niet of ze hier allemaal verschillend over denken. Groetjes!

Bedankt voor je reactie. Misschien kan ik beter mijn matras plan er ook even bij vermelden.  
Aamgezien we sowieso ons abz matras hebben willen wij ons meisje daar de eerste tijd op laten slapen. Omdat de topper sowieso niet mag.  Verder willen er opa s en oma s gaan oppassen.  Dus krijgen die na een aantal weken/maanden ons abz matras en kan ons meisje op de aerosleep met topper.  
Weet dat buikslapen ten alle tijden wordt af geraden,  maar mijn vriend en ik zelf slapen beide op onze buik. Mocht ze dan draaien in haar slaap.  Voelt het voorbij iets veiliger.  En kan ik als ik het in de gaten bij heb voeding of verschonen haar zo snel mogelijk terug draaien

Aerosleep kost vooral veel geld maar biedt geen veiligheid bij buikslapen

https://www.google.nl/amp/s/www.consumentenbond.nl/babymatras/wiegendood%3famp=true

Onze kraamzorgorganisatie heeft een checklist voor een babyuitzet en daar staat in; 
Een aerosleepmatrasje is niet noodzakelijk. We gebruiken het in de kraamweek niet in combinatie met heetwaterkruiken. Meer info vind je hierover op veiligheid.nl 

Onze kraamzorgorganisatie heeft een checklist voor een babyuitzet en daar staat in; 
Een aerosleepmatrasje is niet noodzakelijk. We gebruiken het in de kraamweek niet in combinatie met heetwaterkruiken. Meer info vind je hierover op veiligheid.nl 

Ik heb wel een aerosleep matras ook voor de wieg gehad. Heel fijn want je kan het top matras lekker wassen. Ik heb voor het ledikant twee toppers zodat ik ze kan wassen (mogen namelijk niet in de droger) ook heb ik de bijbehorende overtrekhoezen. Het is wel even een aanschaf maar het blijf mooi en goed en ik doe er nu al ruim 2 jaar mee en de tweede krijgt ze straks en dat kan qua kwaliteit prima.
klopt dat je geen kruiken erop mag gebruiken maar ik gebruikte sowieso alleen kruiken om de wieg op te warmen en nooit als de baby erin lag, was ook niet nodig.

Terug
Bovenaan