welk matras!!

A

Anoniem

Guest
Ik heb een bedje opgelapt en wil daar nu een nieuw matras voor kopen, maar welke koop je in hemelsnaam. Er is wel zo onwijs veel verschil!!
Wie weet waar ik op moet letten. Al die termen die erbij staan, daar kom ik geen wijs uit.
Het hoeft geen antie allergie matras te zijn. Hebben wij geen last van en onze dochter ook niet.
Wie kan me helpen??

Liefs Alma

Dag Alma,

ik heb geen drol verstand van matrassen, we wilden wel een goeie maar geen belachelijk dure!
Daarom hebben we de duurste bij de Ikea meegenomen, de 'sultan dromma' geloof ik. Die is lekker dik, 65% katoen en er zit veel vering in en kan tot 25 kg. En hij kwam op 35 euro. Dat vonden wij een beteren prijs als 200 euro bij een babywinkel, die zullen ongetwijfeld beter zijn ;o) Of niet.....

Groetjes

Hoihoi,

Heb hetzelfde matrasje als Gabrielle gekocht....
Hij moet minstens 8cm dik zijn en niet te hard en niet te zacht...
En daar voldeed dit matrasje aan....Tja en mocht de kleine bijv
allergisch worden van iets, dan is een ander zo gekocht....
Merk sowieso dat meningen erg verschillen, alleen al per kraamzorgburo en verloskundigen ed. Toen ik bijv de opl tot kraamvz deed werd ons ten zeerste afgeraden om bijv een zeiltje in het bedje te leggen.....en nu lees ik dat bepaalde kraamvz wel een zeiltje gebruiken...op die manier zie je dus door de bomen het bos niet meer...
EN zo gaat die vlieger op voor heel veel dingen.....jammer is dat.
Mijn advies een beetje van jezelf en een beetje van de ander.Dan komt het allemaal wel goed...

Hoi

Wij hebben gekozen voor het aerosleep systeem. Dat is een opdek matras voor op je normale matras. Welke er voor zorgt dat de baby gewoon kan blijven ademen als het op zijn/haar buik rolt. En het circuleert de lucht onder de baby.

Hiervoor heb je dus geen dure matras nodig. Maar een gewone simpele stevige matras volstaat omdat die opdek eigenlijk alle andere functies van de matras overneemt.

Wij hebben dus een matrras gekocht bij leen bakker (35,-) en de opdek van aerosleep (65,-) In totaal dus 100,- en das niet meer dan een gemiddelde matras kost. Plus ik heb zelf het veilige idee dat mijn kindje straks alrtijd kan blijven ademen in bed.

ER zit alleen 1 maar aan. Je moet wel speciale hoeslakentjes kopen ook van aerosleep. deze zijn 15,- per stukl. Dus dat is wel wat prijziger....

liefs gridje

Hey gridje!

Wij hebben ook de aerosleep genomen, alleen vroeg ik mij af of jij misschien weet hoe je dit matrasje op gaat maken?? Ik neem aan dat je het bedzeiltje dan op het matras legt toch? of gebruik je dan helemaal geen zeiltje??? Zoals je ziet heb ik er nog niet echt veel verstand van haha (komt allemaal wel!)

Doei groetjes Jessica

Kijk eens op de site van Babypark Kesteren, daar kun je lezen waar de matrasjes allemaal aan voldoen.

Google even op babypark Kesteren en je vind de site.

Groetjes Renata.

hoi jessica

Je mag geen bedzeiltje meer gebruiken als je de aeraleep opdek gebruikt. Door het zeiltje rem je de werking van de opdek. De onderste laag van je opdek is een zeil. Zodat het vocht toch niet in je matras komt. Je kan de opdek gewoon wassen op  60 graden. En is binnen een paar uur droog. Dus ik gebruik allen de opdek, met het hoeslakentje erover. En dat was het. Ja een lakentje en een dekentje natuurlijk....

liefs gridje

Ik weet niet welk maatje de ikea heeft, maar ik heb een duits maat bedje en dus heb ik ook geen standaard maat. Nederlandse bedjes zijn 60 bij  120  en duitse 70 bij 140.  
Ik heb op baby-walz gekeken omdat ze daar die buitensporige maat wel hebben.
Ik neem aan dat ze allemaal wel goed zijn anders worden ze niet verkocht, maar toch.
En ik ben zowiezo geen ikea mens en vind het dus ook een verschrikkelijke winkel om naartoe te moeten!!
Maar ik ga eens op zo'n site kijken(weet niet meer wie het zei) Over de eisen van de matras.

Liefs Alma

Terug
Bovenaan