Welk merk flesvoeding? Zoveel soorten!

<p>Alweer 29,5 week zwanger en verdiep me nu wat in de soorten flesvoeding. Hipp (biologisch), Nutrilon en Hero. En dan zijn er nog veel meer soorten zoals eigen merk of met geitenmelk etc. Zie door de bomen het bos niet meer ?</p><p>Zijn er hier al meer die al een keuze gemaakt hebben? Sommigen bevatten minder suikers, die van Hipp geloof ik? </p><p>Of is er misschien een merk die minder voor darmkrampjes kan zorgen? </p><p>Wie kan mij raad geven☺️</p>

Kijk ook even bij het andere topic hierover. In Nederland zijn er sterke richtlijnen voor kunstvoeding. Ze zijn dus allemaal goed alleen betaal je bij sommigen voor de merknaam. Voeding voor krampjes of spugen is dieetvoeding en het wordt aangeraden die alleen in overleg met het consultatiebureau of een arts te gebruiken. Je hoeft dus alleen een keuze te maken tussen de normale vormen van volledige zuigelingenvoeding.

[quote quote=10199673]Kijk ook even bij het andere topic hierover. In Nederland zijn er sterke richtlijnen voor kunstvoeding. Ze zijn dus allemaal goed alleen betaal je bij sommigen voor de merknaam. Voeding voor krampjes of spugen is dieetvoeding en het wordt aangeraden die alleen in overleg met het consultatiebureau of een arts te gebruiken. Je hoeft dus alleen een keuze te maken tussen de normale vormen van volledige zuigelingenvoeding.[/quote]
Precies dit! Alle merken in NL zijn goed en het maakt dus niet uit welk merk je kiest. 

Ja, het maakt eigenlijk niet uit welke je neemt. Er was geloof ik een consumentbond artikel over dit onderwerp tijden geleden. Daaruit bleek dat eigenlijk alle flesvoeding goed is voor je kindje. Mare, je hoort ook veel mensen die kiezen voor de kruidvat flesvoeding omdat deze in de dezelfde fabriek wordt gemaakt als nutrilon. 
Ik had laatste de intake van de kraamzorg, en de mevrouw zei ook al tegen mij dat het niet uitmaakt welke je neemt. Als de kraamzorg het al zegt... 
Ik heb toen na 3 maanden borstvoeding over gegaan naar de het merk van de supermarkt bonbebe. En ze groeide daar erg goed op! 

Hipp.. Ik hoor hier hele goede dingen over. Al denk ik dat omdat ieder kindje anders is. Sommige hebben reflux of krampjes en daarin moet je denk ik zoeken naar wat het beste bij jou kindje past.. Ik zou dus niet groot inslaan op 1 merk maar proberen waar je kindje het beste op doet 

Eerst had ik nutrilon,  maar mijn zoon had erge krampjes en ruflex.  Toen heb ik Johannes brood pitmeel bij de nutrilon gedaan, en dit werkte super tegen de ruflex. Maar de krampjes waren er nog. Na een tijdje kwam ik friso comfort tegen, en dit werkte uitstekend voor mijn zoon zijn krampjes en de ruflex. Maar dit was wel al meer dan 8 jaar terug ?, die geen idee hoe en wat tegenwoordig.

Als je kindje naar een kinderdagverblijf gaat, zou je nog kunnen kijken wat ze daar geven, als voeding inbegrepen is. 
Wij geven zelf ah huismerk (was gewoon het meest praktische met boodschappen doen), maar kwam er vandaag achter dat het kdv waar ze volgende week heen gaat, alleen nutrilon, jumbo en kruidvat heeft. Wil dus zeggen dat ik mijn eigen voeding aan moet leveren. Ik wil liever niet overstappen, ivm krampjes. Achteraf gezien was het dus voordeliger als we voor kruidvat hadden gekozen. 
Want alle standaard 1 is nagenoeg hetzelfde, dus dat maakt niks uit. Alleen als je een keer gaat overstappen, kunnen ze er even last van hebben

Elke voeding moet idd voldoen aan strenge richtlijnen maar ik moet wel zeggen dat kindjes allemaal verschillend kunnen reageren op dezelfde kunstvoeding. Ik gebruik zelf nutrilon en vind dit enorme fijne voeding. Iemand anders die ik ken heeft een baby waarbij nutrilon niet goed bevalt. Dus tis even kijken wat jouw kindje het beste bevalt!

Terug
Bovenaan