Welk merk flesvoeding?????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben lekker bezig om mijn babyuitzet bij elkaar te scharrelen, maar nu zit ik met een vraagje? Wat voor merk poeder moet ik kopen voor de baby.

En wat zijn de ervaringen daarmee?

Alvast bedankt en groetjes

Jasmijn75 31+ weken

Hoi Jasmijn,

Ga je niet proberen om borstvoeding te geven? Of wil je gewoon beide in huis hebben?

Ik wil wel proberen om borstvoeding te geven en vraag me af of het nodig is om dan ook flesvoeding te kopen, voor als het niet lukt. Of is het dan een kwestie van even naar de Appie lopen? En zou je alle flesvoedingspullen moeten kopen als je borstvoeding wil geven? En waar zijn die containertjes voor?

Kortom: ik vind het ook een lastige...

Groetjes
Martine

Als je al zeker bent dat je flesvoeding gaat gebruiken, dan adviseer ik Nutrilon. Die hebben we ons zoontje ook gegeven en dat beviel heel goed. In de meeste cadeau dozen die je krijgt (felicitas, kruidvat etc.) zitten ook wel proefpakketjes. Een bewaarblik zit daar meestal ook wel in. Daar kun je het poeder in bewaren.
Koop niet teveel pakken van te voren, maar zorg eerst maar dat je er 1 in huis hebt. Als het kindje dan een allergie heeft of veel krampjes heeft kun je een andere soort voeding van Nutrilon kopen. Wij hadden voor Miguel Nutrilon Omneo omdat hij veel krampjes had en dat hielp heel goed. Maar begin eerst maar met de normale, want Nutrilon Omneo is wel duurder.
Liefs Maria

Hoi Jasmijn,

Ik gebruik eigen merk van de kruitvat, heb het eerst in de winkel vergeleken met nutrilon en er zit hetzelfde in. De kraamverzorgster zei vandaag nog tegen mij dat ze een uitgebreid ondezoek hebben gedaan naar de voeding van de kruitvat, en dat ie helemaal is goed gekeurd. Het scheelt je een hoop geld!

Groetjes Annemiek en Lars (04-07-06)

Hoi Jasmijn

Ik ben gelijk begonnen met flesvoeding te geven. Heb gekozen voor Friso. Dit raadde bij ons de kraamverzorgster die de intake deed aan ivm hardheid water. Het is ons goed bevallen. Ze smult er nog dagelijks van.
Succes met het maken van je keuze.

Groetjes Jannie

quote: Martine33 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2006 20:38:31'));

Hoi Jasmijn,

Ga je niet proberen om borstvoeding te geven? Of wil je gewoon beide in huis hebben?

Ik wil wel proberen om borstvoeding te geven en vraag me af of het nodig is om dan ook flesvoeding te kopen, voor als het niet lukt. Of is het dan een kwestie van even naar de Appie lopen? En zou je alle flesvoedingspullen moeten kopen als je borstvoeding wil geven? En waar zijn die containertjes voor?

Kortom: ik vind het ook een lastige...

Groetjes
Martine

Hoi Martine,

Als je borstvoeding wilt geven, is het enige wat je in principe nodig hebt een baby en een borst . Mocht je uiteindelijk toch willen overstappen op kunstmatige zuigelingenvoeding, dan zijn alle benodigde spulletjes snel genoeg gekocht; als de supermarkt is gesloten, is er altijd wel een apotheek te vinden die avond- of nachtdienst heeft.

Je zou kunnen overwegen om de informatiebijeenkomsten bij te wonen die de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk in heel Nederland organiseert? Contactpersonen van de VBN hebben naast hun eigen borstvoedingservaring een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen meerdere belangrijke aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Er is gelegenheid om vragen te stellen, ervaringen uit te wisselen en twijfels bespreekbaar te maken; breng gerust ter sprake wat je bezighoudt. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven, vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op www.borstvoedingnatuurlijk.nl .

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Ik ga voor Nutrilon, volgens de vergelijkende tests de beste. Ik ga ook geen borstvoeding geven, en ik heb dus al een pak klaar staan. Gewoon bij iedere supermarkt te koop.

Groetjes Hanke

Hoi Hanke,

Ik ben ook wel eens op zoek gegaan naar tests voor babyvoeding, maar ik heb ze nooit kunnen vinden. Heb je misschien een link of zo voor me?

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan