quote: Martine33 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2006 20:38:31&apos

);
Hoi Jasmijn,
Ga je niet proberen om borstvoeding te geven? Of wil je gewoon beide in huis hebben?
Ik wil wel proberen om borstvoeding te geven en vraag me af of het nodig is om dan ook flesvoeding te kopen, voor als het niet lukt. Of is het dan een kwestie van even naar de Appie lopen? En zou je alle flesvoedingspullen moeten kopen als je borstvoeding wil geven? En waar zijn die containertjes voor?
Kortom: ik vind het ook een lastige...
Groetjes
Martine
Hoi Martine,
Als je borstvoeding wilt geven, is het enige wat je in principe nodig hebt een baby en een borst . Mocht je uiteindelijk toch willen overstappen op kunstmatige zuigelingenvoeding, dan zijn alle benodigde spulletjes snel genoeg gekocht; als de supermarkt is gesloten, is er altijd wel een apotheek te vinden die avond- of nachtdienst heeft.
Je zou kunnen overwegen om de informatiebijeenkomsten bij te wonen die de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk in heel Nederland organiseert? Contactpersonen van de VBN hebben naast hun eigen borstvoedingservaring een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen meerdere belangrijke aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Er is gelegenheid om vragen te stellen, ervaringen uit te wisselen en twijfels bespreekbaar te maken; breng gerust ter sprake wat je bezighoudt. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven, vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op www.borstvoedingnatuurlijk.nl .
Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk