Welk merk flesvoeding?

Binnenkort begin ik met afbouwen van de borstvoeding. Ik zie in de supermarkt verschillende merken flesvoeding (nutrilon, friso, nestle ed.) en ik vraag mij af wat de verschillen zijn tussen deze merken. Welke is het best of is dat persoonlijk?

Groetjes Claudia
 
Halloo,

Ik denk dat het persoonlijk is. Wij gebruikten op aanraden van het cb Friso omdat het meest aan zou sluiten op borstvoeding qua smaak. Onze zoon dronk dat prima.

Groetjes
 
Hoi,

het is ook een beetje per regio "gebonden" volgens mij.
Bij ons (drenthe/overijssel) hor je dat bijna iedereen nutrilon gebruikt.
Het is natuurlijk ook persoonlijk. Sommigen letten op wat een pak voeding kost. Volgens mij is Similac de voordeligste, maar heb er geen ervaring mee.

Tja, succes met je keuze!

Groetjes Chantal.
 
Hoi Claudia,

Volgens mij zijn er niet zoveel verschillen. Op de creche waar ik werk gebruiken we voornamelijk Nutrilon. dat is ook hetgene wat de meeste kinderen thuis krijgen. Sommige krijgen ook Friso maar dat is meer een persoonlijke keuze van de ouders.

groetjes,
moniek
 
Hallo Claudia

Lastig he om een keuze te maken, je wilt alleen het beste!

Wij zijn ook op advies van kraamhulp of friso overgestapt ook met de rede dat friso het beste op borstvoeding aansluit.
Wij zijn op de frisocomfort overgestapt omdat onze kleine meid last kreeg van harde ontlasting, en op deze voeding doet ze het erg goed.

Groetjes, Corina
 
Volgens mij zijn ze allemaal even goed. Ikzelf gebruikte voor mijn beide kindjes Friso, maar Nutrilon is net goed. Wel belangrijk is om de voedingen niet door elkaar te gebruiken, maar bij 1 merk te blijven. Succes.
 
ik heb na borstvoeding friso gegeven, maar daar moest mijn zoontje zo van spugen, kan wel ook door iets anders zijn gekomen, dat ik dat pak heb weggegooid, en paar dagen heb ik het weer geprobeerd om de fles te geven en toen met nutrilon en dat ging goed. Geef nu nog steeds nutrilon. Maar goed, het is heel persoonlijk. De nutrilon wordt bij ons (in het Gooi) ook meer gebruikt van Friso, die pakken staan ook onderin en vondt ik een beetje vies (stof erop), vandaar ook.

Succes
 
ik had de tip gekregen van de verloskundige om voor friso of nutrilon te kiezen.
omdat het de meest bekende merken zijn, en vrijwel overal verkrijgbaar (zelfs in het buitenland) dus wel zo handig.
om heel eerlijk te zijn, had ik dus van geen van beide verstand, en ging ik naar de prijs kijken. Friso was een tikkeltje goedkoper dus pakte ik die. (alles is toch al zo duur..)
toen de kraamhulp kwam, vertelde ze me dat zij ook beter ervaringen had met Friso, omdat het lichter verteerbaarder schijnt te zijn dan Nutrilon. nou dat kwam mooi uit. want ons meisje had eerst vrij harde ontlasting en nu is het goed.
ze doet het goed op Friso.

groetjes van sandy
 
Terug
Bovenaan