Welk merk kinderwagen raden jullie aan?

Hoi,

Wij zijn vandaag gaan kijken voor een 2-in-1 kinderwagen. Zelf vonden we de Dubatti One erg mooi echter lezen we hier best slechte recensies over.
Wat voor een kinderwagen hebben jullie/raden jullie aan? De levertijden zijn echt heel lang, zaten nu op eind februari en ben begin april uitgeteld…

Wij hebben een dubatti (vraag me niet welk type) maar nu 3 jaar in gebruik en zeer tevreden. Zowel als wieg, opklik maxicosi systeem en als buggy is die echt top. Hij staat al weer als wieg klaar voor nummer 2 en is nog steeds onbeschadigd terwijl die dagelijks gebruikt is. 

Wij hebben een Thule Urban Glide 2 waar we erg tevreden over zijn, maar ik zou vooral adviseren om naar zo'n grote babywinkel te gaan waar je de kinderwagens uit kan proberen op een testparcour, en ook even na te gaan wat er makkelijk in je auto past (indien van toepassing). Ik had zelf eerst andere kinderwagens op het oog op basis van online en in foldertjes orienteren, maar kwam er daar achter dat veel kinderwagens gemaakt zijn voor veel langere mensen dan ik. Doordat je ze kleiner maakt door een handvat in te schuiven ipv om te vouwen (zoals de Thule die wij hebben) loop je als klein persoon dus de hele tijd tegen de achteras van je kinderwagen aan te trappen, waar ik in die paar minuten in de winkel al enorm geïrriteerd door raakte. Als je zelf wat langer bent heb je daar vast geen last van, maar dit is een voorbeeld van iets wat je niet merkt op basis van plaatjes kijken, en wel door zo'n wagens gewoon uit te proberen. (Te lang zijn om je kinderwagen comfortabel te kunnen duwen kan ook trouwens, maar daar hebben mijn partner en ik geen last van.)
Ook handig om over na te denken: is de kinderwagen evt uit te breiden naar een tweepersoons kinderwagen als er tzt misschien nog een kindje komt?

Wij hebben een easy walker: de buggy heeft een grote kap met deels muggengaas, dus bescherming tegen de zon terwijl het niet te heet wordt onder de kap, hij klapt snel en klein in en het buggydeel kan helemaal plat, zodat de kleine er makkelijk een dutje in kan doen als we niet thuis zijn. 

Wij hebben ook de Dubatti. Ideaal! Ik zou hem zo weer kiezen, hij is makkelijk om samen te vouwen en je kunt er heel lang mee doen, of als wieg, ombouw met maxi cosi of nu als buggie. Het enige "minpuntje" is de opbergruimte onderin, die is erg klein. Maar aangezien dat alles is... Zeker een aanrader!

Terug
Bovenaan