welk merk voeding en flessen gebruiken jullie?

hallo...

ik heb na de geboorte van onze dochter Bente eerst 6 weken borstvoeding gegeven. Nu krijgt ze Nutrilon, standaard en ze drinkt uit een avent fles...(ze is nu 9,5week). Ik heb voor deze fles gekozen omdat de speen het meest op een tepel lijkt, en de speen niet ver achter in haar keeltje kan gaan door de vorm.
het is denk ik belangrijk dat je goed naar je kindje gaat kijken..ieder kindje heeft zijn voorkeur voor type speen...de ene spuugt heel snel, de ander drinkt heel snel en heeft een speen met een klein gaatje nodig anders krijgt ie maagkrampjes...Dat is net als met fopspeentjes, daar zit echt heel veel verschil in, en dat zal je kindje ook aangeven!
succes...

Hoi,

Thijs krijgt vanaf zijn geboorte Similac.
Waarom?   Een vriendin van mij had haar kinderen Similac gegeven en vond het goede voeding die ook nog eens een paar euro goedkoper is dan andere merken.
Thijs is nu 20 weken, en Similac bevalt mij goed. Hij heeft helemaal geen krampjes
of andere voedingsprobeempjes gehad.
De fles die ik gebruik is een avent fles.

Groetjes

Hallo

Mick heeft eerst 6 weken borstvoeding gehad, toen ik dat ging afbouwen heb ik eerst half om half bv en Nutrilon Hypoalergeen gebruikt. En nu zit hij op Nutrilon standaard en daar doet hij het harstikke goed op. Als fles gebruik ik de difrax flessen! Kweet niet waarom, vond ze der toen der tijd leuk uitzien ;o), maar ze gaan niet zo snel vacuum en liggen lekker in de hand.

Doei Doei

hoi,

ik heb eerst borstvoeding gegeven en ben na drie weken overgegaan op flesvoeding. ik ben friso gaan geven omdat mijn kleine dit ook al in t ziekenhuis gehad had, ikzelf t verschil tussen fris en nutrilon door ervaring op een kdv niet zo zag en friso tpch stukken gpedkoper is dan nutrilon. vandaar.
ze krijgt t  uit een difrax fles waaarom..... die stond er in t knalroze bnij de drogist en dat vond ik erg leuk hihi en iuk vind avent flessen zelf behoorlijk lelijk maar das ieders eigen mening hihi

hi mama van Daan,

JCB (nu 7 maanden)  drinkt Friso, we begonnen met BV en na 3 maanden zijn we overgestapt naar Friso 1 met de Aventfles met speen 2, nu drinkt hij Friso 2 met speen 2 en soms met rijstebloempap met gemolesteerde speen 2 , of met een lepeltje.

Friso is qua prijs een middenmoter, is (bijna) overal altijd te verkrijgen en is wat zoeter dan bv Nutricia, dus de meeste babys vinden het wel lekker.
hij wil graag uit een bekertje drinken (????) met veel knoeien en proesten. gek kind. dat doen we alleen als ik geen haast heb en hij toch in bad moet.

groetjes Miep

Hoi hoi,

Ik snap niet dat mensen hierboven in hun reacties gaan vertellen dat zij zelf eerst BV hebben gegeven. Dat is de vraag toch helemaal niet? Maargoed, maakt niet uit, het zijn allemaal goedbedoelde adviezen!

Ik geef mijn dochtertje Friso. Ben begonnen met Nutrilon (mijn zoontje heeft alleen Nutrilon gekregen). Dat ging wel, maar daar kreeg ze, toen ze een paar weken was, erg harde ontlasting van. De tip van mijn verloskundige was om over te stappen op Friso, omdat die melk een net iets andere eiwitsamenstelling heeft en de ontlasting daardoor soepeler wordt. Gelukkig klopte dat ook!  Zoals iemand hierboven ook zegt is Friso inderdaad iets zoeter. Mede daarom zou ik juist niet direkt voor Friso kiezen als je ook bijvoorbeeld Nutrilon kunt geven, om je kindje niet direkt aan een zoete(re) smaak te laten wennen.

Succes!!
Petra

Terug
Bovenaan