Welk potje? Zindelijkheidstips?

Hoi!
Onze dochter is nu (bijna) 18 maanden. Sinds kort vind ze de wc interessant, zit ze aan haar luier als ze een schone luier wil en geeft ze aan als ze gepoept heeft. Ik zit daarom te denken een potje aan te schaffen, al is het maar om neer te zetten en haar eraan te laten wennen. Maar er zijn zoveel soorten en maten dat ik geen idee heb welke te nemen. Hebben jullie tips?

Misschien is het wat vroeg om met zindelijkheidstraining te starten, dit zit vooral in mijn hoofd als ze richting de 2 jaar gaat, over een half jaar dus. Maar ik ben wel graag voorbereid op het moment dat het zover is. Hebben jullie tips hoe dit aan te pakken? Wat is een goed moment? Waar op te letten etc. Ik hoor het graag!
 
Voor kinderen maakt het soort potje weinig uit. Maar zelf vind ik die van Ikea heel fijn. Het middenstuk waar ze in plassen kan je eruit halen waardoor schoonmaken een heel stuk makkelijker is.
 
Ons dochtertje deed dit ook op die leeftijd al. Heb een 3 in 1 potje gekocht (met afbeelding van een kroon), maar weet zo niet welk merk. Ze heeft een tijdje voor en na het slapen erop gezeten en daarna wilde ze een hele tijd niet meer. Moet zeggen dat wij er op die leeftijd ook nog niet zo bovenop wilden zitten.

Ze wordt nu bijna 2 en wil sinds kort ineens op de wc zitten (en niet op het potje). Handig aan die 3 in 1 is dat de 'bril' ook meteen een wcverkleiner is. En als je de deksel dicht maakt, heb je een opstapje voor de wc. Het zal allemaal niet zoveel uitmaken welke je pakt, maar dit vind ik wel handig.

Je dochtertje is nog jong, maar als ze signalen geeft... Waarom zou je het niet proberen? En lukt het nu niet, dan over een tijdje alsnog. Succes in ieder geval!
 
Wij hadden een potje gekregen dat Oma al had staan van neefjes en nichtjes. Dat stond te verstoffen op het kamertje van onze dochter, nu 19 maanden. Vorige maand leerde ze ineens aangeven dat ze gepoept had, en ging ze interesse tonen in poepen en plassen. Ook kijken hoe wij dat op de wc deden. Ik had verteld waar het potje voor was, en dan ging ze er met broek aan steeds op zitten. Dus wij dachten: laten we eens proberen. Dus na de nacht op het potje. Meteen een dikke drol erin. Daar schrok ze van! 
Volgende ochtend weer gevraagd: wil je op het potje? Dat was al een wat twijfelachtige blik. Weer een poep. En toen begon ze te huilen. 
De ochtend erop wilde ze echt niet meer. Dus hebben we het losgelaten en haar gewoon weer haar interesse laten tonen zonder erop te zitten. 

Wel heb ik een in mijn ogen ergonomisch fijner potje gekocht en een Bobby boekje over op het potje gaan. Die leest ze heel graag, gewoon bij ons op de bank dan. En dat potje staat nu beneden in de woonkamer. Het komt steeds meer, ze leert nu ook het verschil tussen plas en poep. En dat de honden ook plassen en poepen. Welke handelingen we op de wc (moeten!) doen haha! Ze roept nu ook als pappa een scheet laat dat pappa poepe stinke deed. En haar nieuwe Bing knuffel moet steeds poepen op het potje. 

Ik zit een beetje te twijfelen of we weer een poging zullen doen. Maar dan zal het enkel een vast moment op de dag zijn. En geen hele dag zonder luier met elke 20 min op het potje hoor. Daar zie ik haar nog geen concentratie voor hebben. 
Maar soms denk ik ook wel, over een paar maanden wil ze ws liever precies hetzelfde als ons, op een wc verkleiner op de echte wc. Het is allemaal niet duur, dus we eindigen ws met beiden haha!
 
Wij hebben thuis een potje beneden, een potje boven. 
Maar wij hebben ook dit meeneem potje. een absolute aanrader. Want voor je het weet sta je in een vol park en zegt je kleintje doodleuk: "pipi doen'.. :) 
 
https://partner.bol.com/click/click?p=2&t=url&s=1249448&f=TXL&url=https%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fbe%2Fnl%2Fp%2Fmy-carry-potty-pastel-grijs%2F9300000076113716%2F&name=My%20Carry%20Potty%20pastel%20grijs
 
Terug
Bovenaan