welk schema als ze 6 maanden zijn?

onze zoon is 6 maanden, 8.5 kg en 71 cm. ik doe 7.00 200cc
11.00 200cc
13.00 fruit 1/2 potje
15.00 200 cc
17.00 groente 1/2 potje
19.00 200 cc
om half 11 maak ik hem wakker voor 200cc met nutrix zodat hij de nacht door slaapt. maar dit hadden we bedacht 1,5 maand geleden omdat hij niet door sliep en ik durf niet uit te proberen of het nog wel nodig is, volgens mij moet ik ook een fles eraf halen maar welke? en wordt de 19.00 fles straks gewoon alleen groente? en ik lees ook overal over vis en vlees. om eerlijk te zijn ik weet niet meer wat ik moet doen, want nu hij dit schema krijgt ca. 1 week, roept ook niet meer om de fles, want hij is volgens mij gewoon voldaan, volgens cb is hij netjes op gewicht zelfs iets eronder, wat moet ik nu gaan aanhouden?
 
Hoi Marieke,
Mijn dochter drinkt en eet ongeveer hetzelfde..de ene fles daar drinkt ze 150cc van en de andere keer 180cc..tussendoor heeft ze ook fruithap en groentehap..de fruithap krijgt ze niet op schema dit omdat het met de flessen nogal eens rommelt omdat ze niet standaard rond een uurtje of 7 wakker wordt de ene keer is het half 6 dan 6 uur , half 7 of als we een uitschieter hebben is het 7 uur..de fruithap heeft ze de ene keer s'morgens en de andere keer s'middags.
De laatste fles krijgt ze rond 7 uuur sávonds zonder pap..met pap werkt hier niet en ze slaapt netjes de nacht door...
De fles van half 11 was er bij ons vrij snel af...Ik trok het gewoon niet om op te blijven tot half 11 a 11 uur en ze kwam dan eerst rond een uurtje of 2 voor de fles en ineens sliep ze lekker door..
Persoonlijk zou ik de laatste fles proberen te laten vervallen en de fles van 19:00 met pap geven..Als hij honger zou hebben komt ie vanzelf wel..
Groetjes Debby
 
Als ik het zo lees gaat het toch allemaal prima, waarom wil je dan iets veranderen. HIj groeit goed en komt keurig aan dus als ik jouw was zou ik gewoon zo door gaan. Je merkt op een gegeven moment vanzelf dat hij iets minder wil en dan kun je eventueel een middag fles gaan veranderen in roosevice ofzo. Nou veel succes en hoop dat je er wat aan hebt. Mama van een dochtertje van 10 maanden
 
Terug
Bovenaan