welk schema bij 8 maand

Hallo,

Mijn zoontje is nu 8 maand en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie schema is of was met 8 maand.
Zijn schema is nu als volgt:

7.00 wakker
8.00 papfles
10.00 fruit
10.30 naar bedje tot 12.00
12.30 boterham met bekertje melk
15.00 bekertje diksap
15.30 naar bedje tot 17.00
17.00 groente met joghurt na
18.30 fles en dan naar bedje

Kunnen jullie mij misschien ook vertellen tot wanneer het normaal is om s'avonds
voor het naar bed gaan nog een fles te geven?

Alvast bedankt

Mama van Jesper

hi,

het ziet er bij ons ongeveer hetzelfde uit met 8 maanden. dit is ons schema met werk:

6.30 wakker, fles melk, aankleden, alleen spelen in de box.
wij: aankleden, ontbijten, hond uitlaten, vuilnisbak wegzetten/ was opvouwen
8.00 KDV (met twee dutjes en twee keer fruit, een fles en een boterham)
17.30 thuis warm eten op het aanrecht in het wippertje,
wij: koken, eten, tieners aan tafel
18.30 yoghurt bij ons aan tafel in de kinderstoel
19.00 fles pap op de bank op schoot
19.30 slapen

en op een vrije dag
6.30 wakker en fles
8.30 dutje als hij lui is, hond uitlaten
10.30 fruit (en drinken)
soms een dutje hier als het eerder niet wilde
12.00 boterham
13.00 fles
of hier een dutje als het om 8.30 wel lukte met een dutje
15.30 fruit, koekje (en drinken)
en soms hier nog een dutje, als het om 8.30 niet lukte en om 11 uur wel lukte met het dutje
17.30 warm eten op het aanrecht in het wippertje, eten koken.
18.30 yoghurt bij ons aan tafel in de kinderstoel
19.00 fles pap op de bank op schoot
19.30 slapen

op een vrije dag wil ik ook graag nog even naar buiten om  een wandelingetje te maken en wat boodschappen te doen. iedere dag frisse lucht is goed voor ons allebei.

Miep

Hoi,

Mijn   zoontje is bijna 8 maanden en ik heb het volgende schema,

8.00 bordje pap= 180 cc water + 6 scheppen friso + +- 9 scheppen groeipap
                                                    ( ik gebruik dan een friso maatschepje)

10.00 fruithapje= met bekertje roosvicee of in een flesje als hij een smeer bui heeft
                                                    ( haha)

11.30 boterham= een hele boterham met een klein beetje ( 50 cc) gewone halfvolle
                                                  melk
12.00 - 15.30 =   middagdutje

wakker worden=een flesje melk 120 cc water + 4 scheppen friso of een
                                                                    schaaltje yoghurt met fruit

17.00 avond eten= een potje of met de pot mee eten en als hij om 15.30 geen
                                                      yoghurt heeft gehad krijgt hij dat nu

18.00 - 19.00= avonddutje samen met papa of mama op de bank, als we hem in bed
                                            doen slaapt hij te vast en krijgen we hem haast niet meer wakker.
                                          En bij papa of mama op de bank slaapt hij net zo goed.
20.00 laatste fles = 240 cc + 8 scheppen friso, dit bouwen we iedere week met 10cc
                                                          per keer af.

20.30 naar bed en slapen tot de volgende morgen acht uur.

we geven hem geen tussendoortjes omdat hij al over de tien kilo is, en 75 cm lang. het is geen proppie maar heb geen zin om hem volgend jaar op dieet te zetten.

op het buro zeiden ze dat hij 4 maaltijden per dag moest hebben, pap, brood, warm en fles voedingen en dan smorgens en smiddags een tussen doortje in de vorm van fruit of zoiets. als hij aan de 500cc melk per dag zit is het genoeg.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr. annelies mama van elmar 20-06-2006

hoi hoi,

Mijn dochter van 7 1/2 maand heeft het volgende schema :

9:00 uur flesje 200cc en 6 scheppen voeding, na de fles wil ze altijd gelijk weer slapen dan is ze nog erg moe

13: 00 uur flesje 200cc ( heb vandaag te horen gekregen dat ze een boterham mag gaan eten dus die komt nu op deze plaats ipv de fles)

17:00 uur groentehapje en fruithapje

21:00 uur laatste fles van 200 cc en 3 schepjes pap, en daarna slapen tot de volgende ochtend 9 uur. We willen d'r ook nog weleens laten slapen ( zo zielug om d'r wakker te maken  ) en dan als wij naar bed gaan zo rond 22 a 23 uur de laatste fles geven

en af en toe geef ik er weleens om een uur of half 4 een yoghurtje of thee of een beker sap

Groetjes Bianca mama van Britt (23-06-2006)

Trouwens vergat te zeggen dat ze tussen de voedingen als een blok slaapt, meestal is ze na het eten nog een half uur a uur wakker en daarna wil ze alweer slapen ( oogjes wrijven enzo) en meestal is ze ongeveer een half uur van te voren wakker

greetz Bianca  

Schema van Jasper ziet er prima uit!
Hetzelfde als van Simon.
Alleen geven wij bij de Diksap van 15 uur ook iets te knagen, Liga, soepstengel, broodkorst.
Kan ie lekker knabbelen.

Die fles voor het slapen van 19 uur, komt bij één jaar te vervallen.

Grappig, ik wilde dezelfde vraag stellen.
Wij doen het als volgt:

8 uur papfles
10 uur diksap of thee met biscuitje
slapen
12 uur broodje eventueel nog wat drinken als ze om 10 uur niet zoveel heeft gedronken
15 uur fruithapje
slapen
17 uur warme hap met yoghurt
20 uur fles

komt dus ongeveer op hetzelfde neer. zo zie je dat ieder kind net wat anders is en dat je je daar lekker bij aan moet sluiten.

groetjes Mieke

8.00 fles 200 cc
11.00 fruithap        
12.30 1 tot 2 broodjes  en wat diksap
15.00 diksap met lange vinder
17.00 warme hap met een kinderkwarkje
18.30 fles 150cc met 5 schepjes
19.00 naar bed en hij slaapt dan tot de volgende ochtend +/- 8 uur

Terug
Bovenaan