welk speelgoed

hallo,

ons dochtertje is nu 19 maanden en ik merk dat ze zich begint te vervelen met het speelgoed dat we hebben staan.
daarom wil ik weer wat nieuws aanschaffen alleen ik weet niet wat. ik wil iets uitdagends
duplo vind ze niet zo interesant, ze heeft wel 3 poppen waar ze wat mee rond loopt. ik heb laatst een huisje tevoorschijn gehaald met een sleutelbos en deurtjes waar je blokje door moet doen. je heb er ook zn bol van, met blokje met verschillende vormen. ze vind dat huisje wel grappig maar meestal eindigd ie in een hoek omdat het niet lukt, ik zit elke dag met haar om het haar voor te doen en haar te helpen maar het wil niet echt lukken.

door al dat speelgoed in de winkel zie je de bomen door het bos niet meer. je komt snel in de verleiding omdat het er allemaal leuk en lief uit ziet.
dus heeft iemand tips voor mij

peetje
 
Onze jongste is nu 18 maanden. Zij doet mij graag na. Dus ze wil helpen met spullen aangeven als ik de vaatwasser uitruim. Ze heeft een speelgoed stofzuiger waarmee ze rond loopt als ik schoonmaak. Op het moment is ze ook veel bezig met het theeservice. Dan schenkt ze koffie in, even roeren en dan krijgt iedereen een slokje......De vormenstoof vind ze ook alleen leuk als ik ernaast ga zitten.....
Ze heeft ook een schoolbord met een magneetzijde. Dan gooit ze alle magneetjes op de grond en plakt ze weer terug...... En een speelgoed portemonnee met nepgeld en pasjes. Dan is ze een half uur bezig met alles eruit halen en weer terug stoppen....

Het blijft wel een moeilijke leeftijd wat spelen betreft....
 
Geef der eens een pan met een houten lepel. Dat vind mijn zoon helemaal geweldig. zeker als ik ook aan het koken ben.
Kids van deze leeftijd vinden het leuk op je na te doen. Laat haar je helpen met tafel dekken, of geef der een doekje als jij aan het stoffen bent.
Daar halen ze ook plezier uit
 
Terug
Bovenaan