Welk tijdstip ga je nou naar het ziekenhuis?

Haaai Meiden!

IOk ben aan het lezen en lezen. Oke dus als ok het goed begrijp moet je alles en iedereen pas inlichten als je denkt de pijn niet meer te kunnen trekken. AL zegt mijn man dat er heel wat stellen met voorweeen weer terug naar huis worden gestuurd ( slik ) Maar het moment dat de pijn zo erg is dan komt je baby al toch...? ( hoop )

IN ieder geval stel ik ben alleen thuis ( man werkt tot middernacht ) en de weeenbeginnen , wanneer bel ik hem dat ik echt naar het ziekenhuis moet? Wat is het moment dat je ook echt daar naar toe moet, en kan je dan niet ook al te laat zijn...?

Liefs Noekie

Degene bij wie jij onder controle bent geeft je op een gegeven moment informatie mee, waarop jij voor het eerst moet bellen. Mijn verloskundige gaf die informatie rond de 34e week. Eerder is het toch vrij nutteloos, want als je voortijdig weeën krijgt hang je uiteraard direct aan de telefoon.
Meestal is het iets in de trant van:
Als de vliezen breken, kind is ingedaald en het is overdag, gewoon even bellen. Gebeurt het 's nachts kun je de volgende ochtend bellen naar de verloskundige.
Is je kind niet ingedaald en breken je vliezen, dan moet je zo snel mogelijk gaan liggen en dan de verloskundige bellen.
Begin je met weeën, zoals in 90% van de bevallingen gebeurt, dan bel je bij een eerste kind meestal als de weeën om de 2 tot 3 minuten komen en ca. een minuut aanhouden.
Maar dit zijn algemene richtlijnen, die bij sommige praktijken weer anders kunnen zijn en uiteraard moet je ook je eigen verstand gebruiken.
Als je meteen heel erg heftig begint, dan zou ik niet heel erg lang afwachten met bellen.
Maar het is in ieder geval wel zo dat je eerst de verloskundige moet bellen en zij onderzoekt je dan en besluit of het tijd is om naar het ziekenhuis te gaan. (tenzij jij andere informatie krijgt uiteraard)

Toevoeging: het moest zijn een uur lang weeën om iedere 2 tot 3 minuten die ca. een minuut aanhouden.
En wat je man bellen betreft mocht hij niet thuis zijn: Ook je verstand gebruiken. Als weeën om de 5 minuten komen, of steeds heftiger worden, dan wordt het echt wel tijd om je man te bellen, want dan gaat het wel doorzetten.

Je man heeft recht op verlof als je weeen beginnen! kijk op vrouwen online CAO en dergelijke. Ik zou hem in iedergeval bellen op het moment dat je weeen beginnen. Dan kan je altijd nog samen beslissen wat wijsheid is. Als de weeen heel serieus gaan doorzetten lijkt het mij toch wel zinvol ongeacht om de hoeveel tijd ze komen dat hij naar huis komt. Ik neem aan dat hij er van het begin tot eind wel bij wil zijn. Bovendien als er complicaties optreden of er is iets anders dringends is het toch wel fijn om niet alleen thuis te zijn denk ik. Bevallen is heftig hoor! Mijn eerste was 9 jaar geleden en ben nu zwanger van de tweede. Succes in iedergeval

Wat betreft je man; als je hem nodig hebt moet je hem bellen! Hij is immers je grootste steun. (tenminste mijn vriend was dat tijdens mijn bevalling wel...)

hoi,ook ik zit met hetzelfde probleem,mijn man werkt in de keuken en is ook niet voor 24.00 uur thuis.Ik ben nu 39 weken zwanger en heb al veel last van voorweeen gehad en dus ook al vaak getwijfeld of het nu echt begonnen was of niet.Ik vind dit vervelend omdat het bij de eerste gelijk heel heftig begon(rugweeen)en ze zeggen dat elke bevalling weer heel anders is en zeker een tweede heel snel kan komen.Dus eigenlijk hoop ik voor mezelf(en voor jou)dat de vliezen breken,dan weet je iniedergeval waar je aan toe bent!!! sterkte liselotte

Wat als ik ver moet rijden naar het ziekenhuis? Ik woon op een half uur rijden van het ziekenhuis (in echte nood zal het overigens wel sneller gaan, maar toch) Zou ik dan ook moeten wachten tot de weeën een uur lang om de 2 minuten komen?

Terug
Bovenaan