Welk tijdstip vertrekken auto vakantie

<p>Hoi!</p><p>In september hopen wij voor 2 weken naar Frankrijk te gaan met onze zoon van 9 maanden. We gaan met de auto en ik ben een beetje aan het nadenken wat een handig tijdstip is om te vertrekken. Het is ruim 8 uur rijden (als we zelf zouden gaan zonder kind) dus met kind duurt het vast langer. Hij slaapt normaliter overdag van 09.15 tot 10.15 en van 13.00 tot 15.00. Ik zelf zit aan een vertrek om 01/02.00 u in de nacht te denken zodat hij het over grote deel slaapt in de auto. Wie heeft er tips en adviezen? Ook ben ik benieuwd hoe het met jullie kleintjes ging met slapen in een tent, daar ook nog handige tips en tricks voor? Alvast bedankt voor jullie reacties!</p>

Een baby mag max 2 uur in de maxicosi zitten achter elkaar, dus zou zo en zo na elke 2 uur een pauze inlassen.
Wij hebben 2 weken op de camping gezeten, tips ja, neem een dikke slaapzak romper met lange mouwen mailliots en pyama mee, voor als het koud is in de nacht, eventueel een kruik. Een grote speen, indien flesvoeding, die van mij had opeens baat bij een maatje groter. We hebben bij de kringloop een box gekocht voor die 2 weken, ideaal. Een speelkleed voor op de grond, een water Vast pak of regenpak, zodat ze gewoon  kan kruipen als het gras nat is. De pakken van ielm zijn fantastisch!

Hooi, 
Wij zitten met hetzelfde dilemma.. Wij gaan ook naar frankrijk. 9uur in de auto. 
Ons is geadviseerd om in de nacht te rijden zodat die kleine het makkelijkste kan slapen. 
Maar wij twijfelen ook nog hoor. Ik ben dus heel benieuwd welke tips je nog gaat krijgen :) 
Fijne vakantie in ieder geval alvast! 

Zit mee te denken.
6:00 -8:00
Pauze
Half 9 tot half 11 kan ze slaapje mee pakken
Pauze
11:00- 12:45
Pauze lunchen
Van 13:15- tot 15:15 half 4 slaapje weer mee?
We zijn er?
Hoe er zo en zo rekening mee dat hij gaar is.
Je zit een beetje met de tijden dat hij uit zijn mandje moet.

Wij komen net terug van 3,5 werk Zuid-Frankrijk. Heenreis hebben we eerste keer stuk van ruim 10 uur gereden, om 6 uur ‘s ochtends vertrokken. Dochter was eerste uur wakker en sliep erna ruim 3 uur. In Luxemburg getankt en even eruit, erna 1 keer kleine stop gemaakt, omdat ze zich voor de rest prima vermaakte en ook veel sliep. We hadden van te voren heel erg zoiets van ‘we zien wel’ en dat pakte goed uit. Twee weken voordat we op vakantie gingen bleek ze wagenziek, was nu ook het geval. We geven haar onderweg weinig en vooral droog eten, zoals diepstengels, waardoor ze minder spuugt. Ze heeft op de heenweg echt geen enkele keer gehuild. Terug deden we in 2 keer met tussendoor B&B (inmiddels iets zuidelijker) en hadden we enorm file op dag 1, toen heeft ze een kwartier gehuild en zijn we lekker even gestopt, zodat ze kon bewegen. Stoppen deden we hooguit een kwartier en was voor ons voldoende. Natuurlijk moet je dit niet dagelijks doen, maar met 9 maanden (of zoals onze dochter van 13 maanden) kunnen ze best een keer wat meer in de maxi cosi. Water bij de hand, eten waar ze op kunnen knabbelen en iets te spelen wat je af en toe kunt geven. 
Mocht je pap geven; neem genoeg mee! Wij hebben na 3 supermarkten eindelijk iets gevonden, maar dan wel met aardbeien smaak (?!). Melk en hapjes wel volop te krijgen, maar ook snacks als maisvingers niet gevonden. 
Geniet ervan! Wij hebben enorm genoten met onze dochter en werkelijk geen een keer gedacht dat we het niet hadden moeten doen. 
Laat maar weten als je nog tips wilt voor onderweg/eten/kamperen etc. 

Oh ik zie nu pas je vraag over slapen. Deryan tent was fantastisch! Vooral ook omdat die makkelijk overal neer is te zetten. Overdag was het in de tent veel te warm en zetten we het tentje in de schaduw buiten. Kan dicht, dus geen beestjes of iets. Laatste week als echte loeder ouders zelfs mee naar het strand. Parasol, deryan en onze dochter sliep gewoon ruim 2 uur op het strand. Nachten waren iets ingewikkelder, want vaak was het ‘s avonds echt nog warm en  zelfs een zomer slaapzak te veel, maar rond 4 uur flink afgekoeld en dus koud. Wij hebben er niet moeilijk over gedaan en als ze wakker werd haar tussen ons in op luchtbed gelegd. Thuis was ze al 2 maanden om 6 uur wakker, tussen in sliep ze ‘uit’ tot uur of 8. 

Oh ik zie nu pas je vraag over slapen. Deryan tent was fantastisch! Vooral ook omdat die makkelijk overal neer is te zetten. Overdag was het in de tent veel te warm en zetten we het tentje in de schaduw buiten. Kan dicht, dus geen beestjes of iets. Laatste week als echte loeder ouders zelfs mee naar het strand. Parasol, deryan en onze dochter sliep gewoon ruim 2 uur op het strand. Nachten waren iets ingewikkelder, want vaak was het ‘s avonds echt nog warm en  zelfs een zomer slaapzak te veel, maar rond 4 uur flink afgekoeld en dus koud. Wij hebben er niet moeilijk over gedaan en als ze wakker werd haar tussen ons in op luchtbed gelegd. Thuis was ze al 2 maanden om 6 uur wakker, tussen in sliep ze ‘uit’ tot uur of 8. 

Wij zijn rond die leeftijd naar Oostenrijk gereden. Rond 5u in de ochtend zijn we gaan rijden, en hij heeft de eerste uren lekker geslapen. Vervolgens gestopt voor zn papfles en even laten spelen en weer door. Hem daarna het ritme qua stoppen laten bepalen, en dat ging super goed, hebben ons verbaasd over hoe relaxt de reis ging. Ben ook zelf af en toe achterin gaan zitten om een beetje te “kletsen”’met hem. 
En hier ook een fan van Deryan, voor vertrek heeft hij er ook een paar slaapjes in gedaan, om er zo aan te wennen. 

Terug
Bovenaan