welk voedingskussen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wie heeft er al een voedingskussen? welke is goed?
Ik heb er bij mij 1ste geen gehad en wil er nu voor mijn tweede wel eentje aanschaffen maar ik zie veel verschil in prijs. Maakt het echt uit? Of is een goedkope net zo lekker en goed als een dure?

Ik hoor het graag.

Groetjes mama3007

Ik had die gewoon van de hema en die vond ik prima en die is niet duur. Maar goed, ik heb verder geen andere geprobeerd.
Succes met zoeken.
Groetjes Mamajo

Ik heb er 1 met kleine bolletjes er in. Mijn moeder heeft hem na gemaakt van een van de prenatal. Ik vind deze ideaal, omdat je hem helemaal kan vormen. Dat is er handig met de borstvoeding. Na de voeding legde ik hem in de box en lag mijn zoon er in. Nu hij gaat zitten, zit hij er in, zodat hij extra steun heeft en mocht hij vallen, hij zacht terecht komt. Die van de hema heb ik ook gehad, maar na een paar dagen weg gebracht. Hij was er hard en stijf en je kan hem niet vormen. Was een echte miskoop dus! Succes!

Ik heb één van de hema met bolletjes. Hij is goed in vorm te brengen en als de vorm er eenmaal is, dan zakt het kussen niet in (vanwege de bolletjes-vulling). Laatst zag ik bij de hema een kussen met "pluizen"-vulling. Dit lijkt me ook prima. Het enige nadeel kan dan zijn dat de vorm telkens verandert (net als je eigen hoofdkussen). Iets wat misschien niet prettig kan zijn. Maar voor een ander misschien juist weer wel.

Ben trouwens nog op een ideetje gekomen: als je het voedingskussen niet meer gebruikt, dan kan je er een hoes omheen maken in de vorm van een poef. Dan heb je een kinder-poef/zitkussen.

Groetjes!

Hoi,

Ik gebruik een voedingskussen bij het liggen.
Ben bijna 32 weken zwanger van een tweeling en moet zoveel mogelijk op mijn zij in bed liggen.
Mijn buik is enorm en zwaar, vandaar dat kussen.
Ik heb een voedingskussen met watten erin, hij is wel soepel maar heeft nu al helemaal de vorm van mijn lichaam aangenomen.
Nu wel prettig, maar straks niet meer natuurlijk.

Ik zou dus zeker een voedingskussen kopen met van die bolletjes erin, het maakt volgens mij niet uit of zo duur of goedkoop zijn.
Na de bevalling wil ik die watten eruit halen en er van die bolletjes instoppen, je kunt deze vulling gewoon los kopen.
Wat wel makkelijk is dat je er een wasbare hoes omheen hebt, zodat je altijd een fris en schoon kussen hebt.

hoi hoi,
ik heb geen idee van het verschil in prijs. ik heb er van mijn zusje een gekregen omdat ik zo slecht sliep. en ik ben er erg blij mee. ik heb er een met van die balletjes in zodat  je   hem naar je lichaam kan vormen. ook als je tijdens het slapen van positie verandert, past hij zich makkelijk aan.

maar zoals ik al zei, heb geen idee wat de prijs ervan is. volgens mijn moeder was hij nogal prijzig!

Groetjes,
Sara

Terug
Bovenaan