welk wasmiddel voor de babykleertjes?

Hoi meiden,
aangezien we tussen 6 april en 6 mei onze meiden mogen verwachten, wil ik graag deze week de kleertjes etc  gewassen hebben. nu vroeg ik me af of ik dit gewoon met ons normale wasmiddel kan doen (huismerk), maar dan zonder wasverzachter toe te voegen. of dat er een speciaal middel voor is.

graag jullie input.

Liefs,
Sara (31w2d)

Hoi meid,

als ik je goed begrijp ben je in verwachting van een 2-ling?? En 2 meiden ook nog?! Supergefeliciteerd hoor!!

Maar ff over het wassen: Zelf heb ik gwn met het wasmiddel gewassen waar we altijd mee wassen, maar idd zonder wasverzachter.
Wil je het zekere voor het onzekere nemen, kun je altijd nog voor Neutral gaan.

Veel plezier met het wassen en daarna inruimen!!

Groetjes Debby.

In gewone wasmiddelen zit parfum, het zou kunnen dat een kindje daar op reageert. Neutral is dan een veilige keuze. Je merkt vrij snel na de bevalling wel of je een erg gevoelig kind hebt wat dat betreft. Als dat niet zo is, kun je vrij snel weer overstappen op je gewone wasmiddel.

Ik heb altijd mijn babykleertjes gewassen met mijn eigen wasmiddel. Als zou blijken dat mijn kind allergie zou hebben (en ik liep een verhoogde kans) dan zo ik over zijn gegaan naar Neutral. Je weet toch niet of je kind erop reageert, en dat moet je eens uitproberen dus waarom niet gelijk. Wasverzachter wist je dus al, dat liever niet.

hoi sara
zo te lezen gaat het goed he?
ben je nog in leiden of mag je nu in alkmaar op controlle?
wat fijn het einde in zicht mag je bijna je lang gekoesterde meiden vasthouden!
ik krijg trouwens ook een meidje!

ik waste altijd met mijn eigen middel maar mijn mannetje was alergies op zwitsal en van de dermatoloog kreeg ik te horen dat zwitsal eigenlijk het slechtste is maar veel mamas kiezen het omdat het zo fijn ruikt!
ik niet meer dus

groetjes sandra

Hoi hoi,
Ik ben zelf erg allergisch en kan niet tegen Neutral. Hypo-allergeen wil niet zeggen dat je er niet alergisch voor kan zijn!
Witte reus (en Color reus) kan ik wel goed tegen, dus ik ga gewoon daar mee wassen voor de baby. Ik lees dat jullie geen wasverzachter (gaan) gebruiken. Wordt dat aangeraden???
Groetjes, Irene

In principe kun je gewoon met je gewone wasmiddel wassen hoor! Je moet er alleen op letten dat je niet de dosering gebruikt die op de doos staat: die is ook voor je gewone was veel te hoog. Als je de helft gebruikt, worden je kleren over het algemeen schoner, :)
Klinkt tegenstrijdig, maar heeft te maken met het volgende: de hoeveelheid zeep die op de verpakking staat, is vaak erg hoog. Je wasmachine moet dat er na het wassen allemaal weer uitspoelen en dat lukt lang niet altijd. Dan blijft er dus wasmiddel achter in je kleren, maar ook het vuil dat zich aan de zeep heeft gehecht. Als je minder wasmiddel gebruikt, is er vaak ruim voldoende voor het vuil om zich aan te hechten, spoelt het beter uit en zijn je kleren schoner. Bovendien heb je dan minder kans op jeuk door zeepresten en spaar je het milieu en je portemonnee, :)

hoi, even een aanvulling, wat je zeer zeker in huis moet hebben is sudo creme, het is geweldig spul, persil sensitive is een fijn wasmiddel (niet duur) , wist je dat je babytje ook allergie kan krijgen van een bepaalt soort/merk papers? succes met alles.

Terug
Bovenaan