welk water

Hallo moeders,

even een vraagje,kan je nu wel of geen water uit de kraan geven,op het buro zei van de week de wijkverpleegkundige van wel,maar een maand of 2 geleden,zei een andere verpleegkundige dat bar le duc goed is(wat ik nu gebruik,voor de flesvoeding)
mijn dochtertje is nu 5,5 maand oud.

of toch maar water uitkoken??

alvast bedankt voor reacties
groetjes renate
 
ik pag gewoon warm water uit de kraan.
dat heeft mijn kraamhulp me toen verteld.
wij hebben wel heel lekker helder schoon water.

mijn dochtertje is nu 8 weken en heeft tot nu toe nog nergens last van gehad

groetjes dolfijntje
 
Welnee, je mag gewoon water uit de kraan geven. Ik heb zelf de eerste weken wel barleduc gebruikt, maar dat was puur gevoelsmatig. Zo lang je geen loden leidingen hebt in huis, maar dat heeft bijna geen enkel huis meer, dan mag je gewoon kraanwater gebruiken, mits je het meteen bereidt. Als je het voor 24 uur klaarmaakt, moet je het eerst even uitkoken.
 
Je mag gewoon kraanwater gebruiken, liefst koud en dan pas opwarmen in de magnetron of flessenwarmer als je direct warm water gebruikt vanuit de kraan dan kan er een bacterie in zitten.
 
ja mag idd wel kraanwater gebruiken, maar het wordt wel aangeraden om het tot 6 maanden voor te koken. wij doen dat 'savonds, gooien het in een spa blauw fles en hebben de volgende dag genoeg water in de koelkast staan.
 
gewoon kraanwater mag, alleen niet warm water uit de kraan, daar kunnen bacterien in zitten. Ik kook het wel, maar dat is alleen zodat het wat zachter wordt (kalk), maar het hoeft niet. wat je zelf het prettigste vindt. Op zich vindt ik het namelijk niet zo'n probleem, zet gewoon een ketel vol, en dat gebruik ik de hele dag.
 
Water uit de kraan mag je gebruiken ,maar bij een hoge hardheid van het water wordt het afgeraden.In het midden van het land is het dus geen probleem meer naar het oosten is het veel harder.
 
Terug
Bovenaan