Welk ziekenhuis?

Hallo allemaal,

Ik zou heel graag jullie mening willen horen over het volgende.
Wij hebben deze maand onze 1e  ICSI behandeling achter de rug. Deze is helaas mislukt.
In de zomer willen we starten met een 2e ICSI, maar we twijfelen een beetje of we deze behandeling in hetzelfde ziekenhuis laten plaatsvinden of dat we  toch voor een ander ziekenhuis gaan kiezen.
Wij zijn nu onder behandeling in het Erasmus MC Rotterdam  en willen misschien  voor een volgende poging, of misschien pas bij de 3e (mocht het bij de 2e poging ook mislukken, waar we uiteraard niet van uit moeten gaanpositief denken helpt natuurlijk ook)  uitwijken naar België.

Wat zijn jullie ervaringen met verschillende ziekenhuizen, of juist met 1 ziekenhuis???????
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en keuzes in en voor een bepaald ziekenhuis en wellicht maakt het de keuze voor ons weer iets eenvoudiger, want tsja....je doet er toch echt alles voor hè om de kans van slagen zo groot mogelijk te maken???

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reactie.

Liefs,
Famke

Hoi Famke,

Alles goed?
Je bent je dus alweer op een volgende poging aan het richten.

Wij zijn zelf voor onze IVF in het UMC in Utrecht geweest. Ik loop zelf al jaren bij de gynaecoloog daar vanwege endometriose, dus het ziekenhuis was bekend voor ons.
Wij hebben de begeleiding daar ook als zeer prettig ervaren.
We zijn inmiddels in Enschede onder controle vanwege de tweeling zwangerschap, maar hebben nog steeds e-mail contact met Utrecht.

Het is heel zwaar al die behandelingen dus is het wel belangrijk dat je je prettig voelt bij het ziekenhuis en de artsen.
Doe je dit niet dan zou ik zeker naar een ander ziekenhuis gaan, maar ik kan je niet adviseren welke.

Bij de endometriose stichting wordt wel veel gesproken over Leuven (België), maar ik heb hier zelf geen ervaring mee.
Ik wens je succes met je beslissing en zal weer voor je duimen als je weer begint met de behandeling.

Groetjes Patricia

hoi Famke!

Zijn jullie niet tevreden over het ziekenhuis in rotterdam? Als jullie goede embryo's krijgen dan maak het niet zoveel uit waar je heen gaat. Op internet kan je vinden over de resultaten per ziekenhuis in nederland (freya ofzo?)

Wij zelf zijn in het lumc geweest in /Leiden. Daar zijn we ergg tevreden over. Je hoeft geen pil te slikken vantevoren maar begint bijna meteen met hormonen waardoor je niet 2 maanden bezig bent met 1 behandeling. Daarnaast hebben ze erg goede resultaten behaald. wij zijn daar dmv ifv zwanger geraakt en ze is nu bijna alweer 2 jaar oud!

Heel veel succes!

gr
Marielle

Hallo Famke,
Ik zit in het Fransicus ziekenhuis in Rotterdam.
Echt een top ziekenhuis, met lieve gynaecologen.
Heb ze onderhand allemaal gehad en ze zijn allemaal erg lief, hebben aandacht voor je, leggen alles goed uit.
Zit nu in mijn eerste ISCI traject en hoef alleen voor de terugplaatsing naar het Erasmus.
De voorbehandelingen tot en met de punctie aan toe doe ik in mijn eigen ziekenhuis.
Misschien een idee?
Groetjes, Tessa

Terug
Bovenaan