welke autostoel??????? 2 verschillende leeftijden

Hoi iedereen,

Ik heb advies nodig.....
Bas is 2,5 jaar en weegt 12 kilo. Tess is van augustus 2008 en begint de maxi-cosi te ontgroeien.... Maar is het verstandig om een nieuwe stoel te kopen van dezelfde maat, of een opvolgstoel voor Bas   (verhoger met rugleuning) te kopen??????Die zijn eigenlijk pas vanaf 15 kilo!

We hebben ook 2 auto's en dus 4 stoelen nodig ivm brengen en halen van de kinderen....

Wat zouden jullie doen??????

Groetjes Lia

Hoi hoi,
ik heb de autostoelen bij de Hema gekocht. die gaan van 9 tot 36 kilo.... ze kosten 85 euro per stuk.... ze zijn makkelijk verstelbaar. Ze zijn wel alleen in de kleur zwart met grijs, maar de kids zitten er prima in... Je hebt ook nog een model verder, maar ik heb daarvan de stoel niet bestudeerd omdat ik die toch niet nodig had...

Succes ermee!!

Groetjes,
Petra

Hoi,

Ik zou toch voor een stoel vanaf 15 kilo gaan, die kan je nog heel lang gebruiken.Onze zoon was behoorlijk breed en zat met 8 kilo (6 maanden) ook niet meer in de maxicosi omdat we hem er niet meer ingepropt kregen. Nou zeiden ze op het consultatie buro dat we hem gewoon in een andere autostoel voor 9 kilo/9maanden) mochten zetten omdat ie al wel goed zat en er aantoe was.
Het is een richtlijn, dus ga naar een babywinkel en kijk waar je kind het beste in zit.

Groetjes Jen

Je kan natuurlijk de stoel vanaf 15 kilo kopen. Zit je zoontje er goed en veilig in, ben je klaar. Is het toch nog net niks.... Koop je alsnog een kleinere stoel.

Weggegooit geld is het niet, want de '15 kilo' stoel heb je straks toch nodig....

Hoi,

Je moet inderdaad niet teveel kijken naar de kg's en leeftijden. Dat is een gemiddelde richtlijn. Ons zoontje heeft een lang bovenlijf en korte beentjes. Bij het eerste stoeltje na de maxi cosi kwam hij daardoor vorig jaar (net 2 jaar) al zijn hoofd iets boven de hoofdsteun uit. Dan biedt de stoel geen goede bescherming meer en zijn we overgestapt op de volgende autostoel, gewoon met gordel vast, de maxi cosi rodi. Dit ging vanaf het begin helemaal goed.

Dus ik zou voor de oudste de volgende stoel kopen. Dat moet geen probleem zijn. er stond ook bij dat deze stoel eigenlijk pas is voor kinderen vanaf 3 jaar. De verkoper vertelde ons toen ook dat het veel belangrijker is dat ze goed in de autostoel passen. De oudste is trouwens verder gemiddeld van lengte. Onze jongste zal langer in de stoelen passen, aangezien hij ook gemiddeld is en ook zijn bovenlijf en benen zijn gemiddeld.

succes met jullie keuze.

Groetjes,
Susan

En staat de kleur je niet aan (bv zwart van de Hema) dan kun je bij Prenatal van hun eigen merk voor 15,- hoezen kopen in allerlei kleuren. Ik heb er ook 1, beschermd ook de stoel tegen vlekken en verkleuren, want onze zwarte maxi-cosi is nu grijs.
Wij hebben Reef met 9 mnd en 9 kilo in de Romer King Plus gezet, is volgens mij 9 tot 15 kilo ofzo. Zit hij prima in!
Groetjes Nanna

Hoi Lia,

Het is volgens mij heel belangrijk dat een autostoeltje goed past qua lengte en gewicht. Een stoeltje dat niet is gemaakt voor het gewicht of de lengte die je kind heeft is niet veilig. Je kan bij de ANWB de nieuwste test van autostoeltjes gratis bekijken.

Link ANWB

Het veiligst is een stoeltje tegen de rijrichting in (ook voor kinderen tot 4 jaar). Je kan hierover meer vinden op www.kindindeauto.nl

Succes!

Terug
Bovenaan