welke autostoel???????

Hoi iedereen,

Ik heb advies nodig.....
Bas is 2,5 jaar en weegt 12 kilo. Tess is van augustus 2008 en begint de maxi-cosi te ontgroeien.... Maar is het verstandig om een nieuwe stoel te kopen van dezelfde maat, of een opvolgstoel voor Bas   (verhoger met rugleuning) te kopen??????Die zijn eigenlijk pas vanaf 15 kilo!

We hebben ook 2 auto's en dus 4 stoelen nodig ivm brengen en halen van de kinderen....

Wat zouden jullie doen??????

Groetjes Lia

Hoi!
Ik zou gewoon een vervolgstoel kopen. Mijn dochtertjes is ook 2,5 jaar en weegt pas net een week 15 kilo maar zit al langer dan een half jaar in een vervolgstoel. Ze is namelijk wel redelijk lang en zat dus echt niet lekker in haar oude stoel.
Anders laat je je zoontje even proefzitten in en vervolgstoel en als dat gewoon past zou ik daar toch voor kiezen. Scheelt je ook weer een stoel kopen.
Succes!

Elsa zit al wel in een grotere stoel. We hadden er eerst alleen 1 in mijn auto omdat daar een goedkopere autostoel in zat en die al te klein was voor haar. In de auto van mijn man zat een van het merk maxi cosi en daar paste ze nog wel goed in. Maar sinds afgelopen week heeft ze ook in die auto een grotere stoel. Ze weegt al een hele tijd 15 kilo en was gewoon te breed voor die andere stoelen, met name met winterjas aan.

Ik zou gewoon naar de winkel gaan en kijken/passen of ze al in een grotere stoel past. Je zit namelijk wel met haar lengte of de gordel wel goed over de schouder komt.
Dus mijn advies gewoon gaan passen in de winkel!

Groetjes vlindertjes

hallo.
heel toevallig, hebben wij zaterdag een nieuwe autostoel gekocht voor ons zoontje,
die is 2 en een half. en redelijk lang en weegt 15kilo.
ik vond hem zelf te klein worden, de stoel, want ons zoontje stak er echt al een stuk bovenuit.En nu zit ie ook veel beter, veiliger bij zijn hoofd.
ik zou ook gewoon een nieuwe stoel kopen hoor. maar bij ons zeiden ze wel dat ze pas vanaf 15kilo in zo'n stoel mogen, dus dat weet ik dan niet precies, zou je eens na moeten vragen.
succes.Danielle

hoi,

los van wat je kiest heb ik nog een tipje. Wij hebben ook alles dubbel nodig in 2 auto's. ik heb alles tweedehands gekocht op marktplaats. Alles zo goed als nieuw en voor weinig geld.

groeten Elke

Vraag wel even na of het wel veilig is als je een vervolgstoel koopt. Het minimale gewicht van 15 kg heeft te maken met de werking van de autogordel. Als je kind nog niet zwaar genoeg is, dan werk de gordel niet, en is het dus veilig. De oude autostoel is goed tot 18 kr, dus kan qua gewicht best nog wel even mee.

Ik ben het er wel mee eens dat de beenruimte wat beperkt wordt naarmate de kids ouder worden. (wij hebben 2 dezelfde stoelen. oudste is 2,5 en jongste is al 15 mnd).

Wij gaan over een tijdje denk ik ook maar eens kijken voor een andere autostoel. onze zoon was de laatste keer 13,7 kg, maar al snel erna (met kleren aan) 15,1 kg. Over een tijdje nog maar een keer extra wegen bij het cb.

Succes met je beslissing.
Gr Liesje

Terug
Bovenaan