Welke babyfoon

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik heb nog geen babyfoon aangeschaft en nou ben ik benieuwd naar welke jullie hebben. Ik heb er niet zoveel verstand van dus leek het handig dat ik even info heb over de verschillende soorten, dus:
Welk merk?
Wat zijn de voordelen en evt. nadelen?
Is hij aansluitbaar op je mobiel?

alvast bedankt

Groetjes Esther

Ik heb bij mijn dochter de eerste dagen een analoge gebruikt.... Niet doen dus! Wij kregen op het ene kanaal zendbakjes en op de andere alle kinderen uit de buurt .... behalve die van onszelf !!!
Toen maar snel (een belachelijk dure) digitale aangeschaft, maar daar heb ik nog geen dag spijt van gehad. We gaan hem nu bij nummer twee ook gebruiken.
Ook heb ik ooit een camera gekregen die we ook best veel hebben gebruikt. Die had ik niet aan staan, maar alleen als ze veel huilde dan zette ik hem beneden aan. Zo kon ik zien of ze nog goed lag. Meestal huilde ze ook in haar slaap. Het voordeel is dat mijn dochter heeft geleerd dat we alleen komen als het echt nodig is. Nu gebruiken we hem al heel lang niet meer, maar als we naar haar toe gaan weten we ook dat er echt wel iets is.
Veel succes met uitzoeken, want............ er zijn er zo veel met van alles erop en eraan (ik vraag me alleen af of dat ook echt nodig is)

GR Tanja

Hi Esther!

Ik heb mijn oog laten vallen op de Alecto DBX-88.
Volgens de reviews een prima babyfoon! Hij is op internet vanaf 76 euro te verkrijgen.
Voordeel vond ik dat de temperatuur in de babykamer op het display wordt aangegeven en dat je vanaf beneden muziek in kan stellen als de kleine gaat huilen en je zelfs een terugspreekfunctie heb.  Aangezien ik geen vergelijk heb zullen andere ongewtijfeld ook goed zijn maar dit is onze keuze geworden! Het volgende heb ik van de site van Alecto afgehaald. Succes met kiezen!

Liefs Renske
Ps over aansluiten op mobiele telefoon heb ik niets gelezen....

Draadloze geluidsmelder en Babyfoon geschikt voor:
Baby-oppas, bel- en telefoon signalering, inbraak signalering en ruimte bewaking

Functies:
- Spraakgestuurd
- Continue verbindingscontrole met visueel en accoustisch alarm
- Visuele geluidsindicatie
- Traploos instelbare gevoeligheid via ontvanger
- Volume instelbaar op ontvanger
- Storingsvrije ontvangst door digitale technologie DECT
- 5 polyfonische slaapliedjes, tevens te bedienen op ontvanger
- Temperatuurweergave met alarm op ontvanger
- Grafisch display met blauw 'backlight'
- Ingebouwde nachtverlichting, tevens te bedienen op ontvanger
- Terugspreekmogelijkheid
- Geschikt voor stationair gebruik (in huis) en mobiel gebruik (camping)
Bereik tot 300 meter
Akoestische en visuele waarschuwing bij bijna lege accu
Laag batterij verbruik.
Inclusief:
Laadstation, accu’s en netvoedingsadapters
Met riemclip voor draagbaar gebruik

Wat goed dat jullie hier over beginnen, ik was de babyfoon echt helemaal vergeten. Je zou eigenlijk al kinderbijslag moeten krijgen vanaf het moment dat je zwanger raakt, om alles aan te schaffen...

Haha ja je bent idd handen vol geld kwijt...

Wij hebben een trust observatie camera met monitor(tje). Deze is draadloos en is ook aan te sluiten op de tv of pc. De camera staat in de kinderkamer van mijn dochter, de monitor op de slaapkamer, en via de tv beneden kunnen we haar ook zien en/of horen. (het beeld is ook uit te schakelen) Ideaal om te zien of het huilen/brullen gemeend met een reden  is of niet of om te zien of ze nog goed onder de deken liggen of om te zien of mijn dochter alles in haar kamer overhoop haald.
Nu met smurf nummer 2 schaffen we de zelfde set aan en kunnen we hem inschakelen op signaal 1 (Joly haar kamer) of 2 (de baby kamer).

Gaan we een avondje naar de buren op de koffie dan kan de monitor onder de arm mee naar de buren en kunnen we haar/hun nog zien en horen.

Groetjes Monique

Ik sluit me helemaal aan bij Renske82, wij hebben dezelfde, gehad voor mijn verjaardag. Houd inderdaad wel goed de prijs in de gaten, want hij ligt in de winkels voor 119,- Kan dus veel goedkoper !!

Succes met je beslissing !

Terug
Bovenaan