welke babykleertjes mee naar t ziekenhuis

A

Anoniem

Guest
Hallo dames

Omdat ons kleintje in stuit ligt, moet ik nu in
het ziekenhuis bevallen!

Maar wat namen jullie mee qua kleertjes enzo???
En voor jezelf???
Kom er ff niet uit....

Alvast bedankt

groetjes
Hanna
38wk 6dg

Hoi Hanna,

Ik ben zelf niet in het ziekenhuis bevallen maar had de volgende kleertjes wel in de koffer zitten.

Voor de baby:
- romper korte mouw mt 50/56
- romper lange mouw mt 50/56
- dekentje met muts
- aparte muts
- sokjes/slofjes

Voor mezelf :
- een trainingsbroek
- t-shirt en trui
- sokken
- grote onderbroeken ( haha zit altijd lekker en makkelijk voor kraamverband)
- voedings bh
- mijn tandenborstel ( voor als je tijdens moet spugen is het lekker om weer fris te zijn )

Het is vaak zo dat je na de bevalling weer naar huis mag als alles in orde is met jou en de baby.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, misschien dat er meer mensen zijn die nog wat tips kunnen doorgeven.

Succes met alles hoop dat het goed gaat!

gr Marijke

Omdat ik het altijd zielig vind als kleintjes zo ongeveer verzuipen in
hun kleertjes heb ik voor mijn bevalling ook een setje 44 gekocht
inclusief romper. Dat paste mijn zoontje prima na de geboorte. Hij woog
3285 gram dus niet eens zo klein. Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis
bevallen en had dit naast een maatje 50 meegenomen. Wij hadden ook een
mutsje meegenomen.

Succes met de bevalling!

Miriam mama van hugo 10-6-06

De lijst die ik van mijn kraamzorg heb gekregen voor een ziekenhuisbevalling:

- verzekeringsbewijs en ponsplaatje van het ziekenhuis
- 2 x nachtkleding
- ochtendjas
- pantoffels
- voldoende ondergoed
- kleding voor na de bevalling
- toiletartikelen
- lijstje met telefoonnummers
- fototoestel/videocamera (met reserve batterijen!)
- parkeergeld

voor baby:
- rompertje en/of hemdje (meerdere maten is wellicht handig)
- truitje 2x broekje
- sokjes
- jasje of babycape
- mutsje
- dekentje
- maxicosi/autostoeltje

Verder kun je natuurlijk dingen meenemen die voor jou persoonlijk fijn zijn. Veel verloskamers hebben een cd-speler bijv. Tegenwoordig mag je bijna alles meenemen: wat lekkers te eten en drinken, kaarsjes, muziek, foto's, waar jij je prettig bij voelt. Succes!

Groetjes, Marisa

hi Hanna,

voor baby:twee of meer rompertjes, twee slobpakjes, sokjes, een dekentje, de maxi cosie, een spuugdoekje en voor jezelf een setje schone kleren, extra ondergoed, sloffen, een trui en een mobiele telefoon.

alle romantiek kan je beter thuislaten. ik heb zelf ervaren dat er weinig tijd is voor dat soort dingen, zelfs al duurt de bevalling lang

voor je man misschien een puzzelboekje of een verse krant, want je wordt niet blij van de wachtkamerproza....

heel veel succes Miep

Voor de baby

2 setjes kleding ( rompertje, broekje, truitje en sokjes en een mutsje ). Een in maatje 50 de ander in maatje 56. Daarnaast ook een dekentje en een jasje.

Voor jezelf

minimaal 4 grote onderbroeken.
2 Nachthemden. Pyamabroek heb je niks aan. Wel een broek die lekker zit en ruim is voor als je weer naar huis mag.

Hai,

Als extra aanvulling op wat de andere dames al schreven (al gaat dit niet over kleertjes); ik heb in mijn ziekenhuiskoffertje ook altijd standaard een paar tijdschriften bij me voor mezelf, een paar warme dikke sokken (tijdens je weeen kun je het giga koud krijgen en zelfs gaan bibberen) dus das wel lekker dan en een rolletje dextro energie druivesuiker, voor net dat beetje extra energie als je geen trek hebt in eten..

groetjes Linda

vergeet de fotocamera niet heb niet alles gelezen maar volgen zij stond die er nog niet bij

Terug
Bovenaan