Welke bakfiets?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben op zoek naar een elektrische bakfiets om mijn 2 kindjes in te vervoeren. Er moet een maxi cosi met baby in kunnen en daarnaast een 2-jarige. Welke tips hebben jullie voor ons? We zoeken een fiets die goed stuurt, goed op de weg ligt, de gebruikelijke eisen. Als je een negatief advies hebt, welke ik echt niet moet nemen, hoor ik het ook graag!</p>

Wij zijn erg tevreden met onze cargo bike long. Al is die van ons niet elektrisch. Maar hij rijdt gewoon super fijn. Onze zoons schelen 20 maanden dus wij zijn sinds kort over op 1 gewoon op het bankje en 1 in de babyschaal. Tot voor kort zat de kleinste in de maxi cosi. Gaat echt prima. Met maxi cosi past er dan geen wandelwagen meer in de bak maar dan nam ik de draagzak of de buggy mee. En met beide op het bankje past de wandelwagen er eventueel zelfs bij.

Succes met je zoektocht!

Ik hoorde onlangs in de speeltuin moeders flink klagen over de Vogue, dat deze toch kwalitatief echt ‘minder’ is dan babboe/Urban Arrow. Uitte zich in kapotte spaken, trappers die loskwamen etc. Fietsenwinkel had aangegeven dat ze dit vaker zien bij de b-merken. Heb bewust gevraagd welke het was, want wij hebben dezelfde zoektocht. Ondanks dat het achterlijk veel geld is, gaan we hoogstwaarschijnlijk voor de Urban Arrow, omdat ik (na uitgebreid motoren vergelijken etc) denk dat deze het langst meegaat met wat wij er mee willen doen. Moet alleen nog even over de drempel van het geld heen.

Zelf heb ik de vogue carry 3 en er heel tevreden over! Niet zo belachelijk duur en fiets heerlijk. Enige nadeel is het opstapje in de bakfiets, die zit er maar 1 zodat voor de kleine kinderen het wat lastiger instappen is. Bewust niet gekozen over de babboe omdat die vaak kapotte spaken hebben en als er iets kapot is ben je afhankelijk van babboe qua levertijd van nieuwe materialen. Wij moesten wel een 3 wieler ivm vier kleine kindjes dus een tweewieler viel al snel af. En aangezien ik best klein ben (1.54) kon ik daar ook niet goed op fietsen omdat de opstap te hoog is. Dus probeer eerst uit wat voor soort je fijn vind. Denk dat over elke bakfiets wel voor en nadelen te vinden zijn en positieve en slechte ervaringen. Urban arrow en de vogue zie je hier sinds corona het meest. Succes met de zoektocht! 

Hier de vogue supreme. We hebben m nu 1.5 jaar, erg blij mee. Gekocht bij de geboorte van onze tweede.
De baby kan in de maxi cosi of in de babyschaal. Wij kozen voor de maxi cosi omdat dat wat veiliger en schokdempender is. Vanaf 8 maanden in de peuterschaal. Vanaf 1.5 a 2 jaar kunnen ze los zitten.

Er kunnen 4 kindjes in en eventueel nog 1 achterop. Een berg boodschappen, de buggy, alles gaat erin. Ideaal! Gister de bakfiets vol geladen en naar het strand gereden. Wij gebruiken m serieus dagelijks en hebben er een auto voor weg gedaan.
In de bakfiets is t gelijk een leuk uitje voor de kids, wij fietsen echt overal naartoe. Hij fietst heerlijk en een electrische is écht wel een must wat mij betreft.

De huif kan eraf, dus zomers is her heerlijk zonder huif. In de wintermaanden juist fijn met de huif, kids zitten altijd droog en uit de wind. Nooit huilende kinderen op de fiets omdat je ineens een regenbui op je hoofd krijgt.

Ik kan iedereen zo'n fiets aanraden, wij hebben er zoveel plezier van. Wij zijn wezen proef fietsen bij de bakfietsloods in Papendrecht. Dat raad ik je echt aan. Ga ergens naartoe waar ze meerdere merken hebben en kijk wat jij fijn vindt. Het is een hele uitgave, bestel niet zomaar wat op internet.

Babboe raad ik je af ivm de accu en dat deze fiets van hout is. Op de lange termijn een slechtere aankoop. Wij vonden Johnny Loco ook heel mooi, maar minder stevig en minder bergruimte. Wel een hele mooie fiets. Maar wij wonen in een buitenwijk en fietsen veel door de modder, dus ik ben blij met onze Vogue. De fiets is heel stevig en degelijk. De accu gaat heel wat ritjes mee en geeft een goede ondersteuning. Totaal geen minpunten aan deze fiets, heel blij mee!!

Urban Arrow is zeker ook heel goed, maar vonden wij te duur. En we wilden perse een driewieler, voelt veiliger voor me. En veel bergruimte in de fiets vond ik ook belangrijk, een Urban Arrow zit vol met 2 kindjes en dan past er niks meer bij.

Ik heb laatst gefietst op de urban arrow (een van de nieuwste modellen, type weet ik zo niet). Deze hadden we gehuurd omdat we op vakantie waren.
Meisje van 8 in de bakfiets, tassen e.d voorin. Dit paste prima.
Vond het een erg fijne fiets, verschillende standen (eco, turbo, cruise) trapt makkelijk, goed wendbaar. Er zat een accu op waar ik met de eco zon 170! km kon fietsen. Met alleen de turbo zo’n 66km

Ik heb al 6,5 jaar een Babboe City, elektrisch. Super ding. Staat altijd binnen dus is nog netjes. Na 5 jaar intensief gebruiken ging de kwaliteit vd accu wel achteruit.

Terug
Bovenaan