welke bambix

Wat is het verschil tussen groei en melkpap van bambix? Welke is beter?
Ik las laatst dat in de melk meer suiker zit maar is dat ook zo? En kun je de groeipap ook aanmaken met een andere melk dan nutrilon?

Mijn kindje is nu 8 maanden en ik weet niet welke ik moet gebruiken.
Iemand tips? Bedankt.

Bambix is eigenlijk gewoon hetzelfde als Brinta e.d., maar dan aangepast op de darmpjes van een baby (lichter verteerbaar). Je kunt het dus met iedere willekeurige melk aanmaken, ook met gewone koeienmelk.
Melkpap daar zit het melkpoeder van Nutricia (nutrilon dus) standaard al in, je hoeft dan alleen maar water toe te voegen.

Persoonlijk gebruik ik alleen maar bambix. Ik gebruik er meer van dan officieel op de verpakking staat, omdat ik anders de pap te dun vind (2 schepjes bambix op ieder schepje melk).  Als ik hetzelfde met melkpap zou doen, dan krijgt mijn kindje opeens 2 keer zoveel melk (= calorieen!). Bovendien gebruiken we hier hypoallergene voeding ivm allergie, dus niet standaard nutrilon.

Ik weet niet of er echt meer suiker in melkpap zit, maar ik denk dat je sneller meer calorieen geeft dan je misschien denkt. Je zou de verpakking eens moeten vergelijken en bestuderen (doe ik ook altijd in de winkel ). Succes!

Terug
Bovenaan