Welke borstkolf raden jullie me aan?!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Eerdaags wil ik overgaan op kolven.
Wat zal ik doen?!

Ik wil graag een elektrische borstkolf maar die zijn zo duur en onze zoon is al een maand, dus voor twee maanden zou ik er dan nog een moeten kopen.
Het schijnt dat je ze ook kan huren, nu voel ik daar eigenlijk wel weinig voor.
Schijnt 3 euro per dag te zijn...

Wat zijn jullie ervaringen?!

Jacomien
Kylian 09-09-2007

Hoi Jacomien,

Heb er zelf één van Avent, aangezien ik de flesjes nl. ook al van Avent had gekocht en deze kun je er dus zo onder schroeven. Heb een handkolf en deze heb ik 7wkn gebruikt, heb alles gekolfd, daar onze dochter niet wou drinken a/d borst. Deze kolf kost nieuw in de winkel € 55,15 en ik heb hem op Marktplaats gekocht voo €15. Heb hem wel zelf opgehaald zodat ik kon zien hoe de staat was en dit was prima, gewoon goed afgewassen en alle onderdelen goed gesterilliseerd en hij is als nieuw hoor. Hij is mij prima bevallen ondanks dat dit een handkolf was. Zou hier toch eens voor op Marktplaats kijken, ook electrische staan hier op, zou hem wel zelf ophalen in de plaats waar je woont of in de buurt daarvan, kun je zien of hij goed is en of hij werkt (ik kreeg een complete uitleg en instructie's hoe het werkt en in-/en uit elkaar zetten werd keurig voorgedaan, ha ha).

groetjes,
xx Roos xx

Hoi,
ik ben het met Roos eens, kijk eens op Marktplaats. Ik was bij de Evean en wilde een electrische huren maar zij raadde mij aan om er 1 te kopen aangezien je per dag €3,- moet betalen en dat toch wel oploopt. Ik heb er bij hun 1 gekocht, de Medela Swing, ben ik zeer tevreden over maar hij koste wel € 150=. Achteraf heb ik een beetje spijt van deze uitgave want zo vaak gebruik ik hem eigenlijk niet. Ik had eerst wel een handkolf van marktplaats maar dat vond ik helemaal niks.
Nou succes,
groetjes van Sonja.

Hoi Jacomien,

Ik heb de handkolf van Avent en hij is mij altijd prima bevallen.
Ook makkelijk als er geen stroom bij de hand is bij dagjes uit bijv.
Zelf heb ik een nieuwe gekocht, maar als ik het nogmaals zou moeten doen dan ging ik op marktplaats oid kijken en dan zelf ophalen.
Veel succes met het maken van je keuze.

Liefs Saskia

Hoi,

Ik ben na 4 weken overgegaan naar flesvoeding, omdat voor mij de borst geven te vermoeiend was. Ik had dus alleen een kolf nodig om mijn borstvoeding geleidelijk af te bouwen. Ik heb toen de handkolf van het eigen merk van prenatal gekocht. Voor nog geen 25 euro heb je een goede  schone, ongebruikte kolf. Ik vond via marktplaats een kolf aanschaffen niet zo prettig ivm. vele overdraagbare ziektes. Je moet alleen voor jezelf bekijken of je het met de hand fijn vind.

De flessen die bij de kolf van prenatal zitten zou ik niet gebruiken, het drinken gaat dan veel te snel. Maar je kan er wel een voorraadje in bewaren.

Succes met het zoeken van een kolf die bij jou wensen past.  

Groeten Wendy.

Ik heb een medela electrische dubbel kolf en ben zeer tevreden, er staan er trouwens veel op marktplaats te koop. Medela is goedkoper dan avent en volgens onze kraamverzorgster net zo goed.

Hoi,

Waarom wil je maar 2 maanden afkolven?
Ik heb zelf de medelea kolf. En hij bevalt mij heel goed. Ik heb hem nieuw gekocht bij mijn oudste, zij heeft 9 maanden bv gehad en ik heb de kolf vrij veel gebruikt.
En nu gebruik ik hem weer volop. op de avent flessen na kun je alles er onderschroeven. Mijn meisje drinkt uit een difraxfles, dit om de krampjes wat te verminderen, wat ook goed werkt.

succes!

groetjes,
Ikky

Hoi

bedankt voor de reacties.
Via internet vind ik niks.
Ook zitten we in een verhuizing waardoor ik geen tijd heb om alles af te struinen en er als het ware er achter aan te gaan.

Ga vanmiddag toch spullen en verf halen kijk ik gelijk even wat wijs is.

Via internet, bv babywalz kun je ookelektrisch kopen en is vaak goedkoper!

Groetjes
Jacomien

Terug
Bovenaan