welke buggy

Komende maand gaan we een tweede kindje adopteren. Het zal 12-24 maanden oud zijn. Ik ben op zoek naar een geschikte buggy, die sterk is, maar ook gemakkelijk inklapbaar meegaat in bv de bus.
Geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Heeft iemand een tip?

Joloi
 
Hi wat spannend zeg!
wij zijn gegaan voor een "Titanium baby  breeze" Lijkt qua uiterlijk op de beter bekende Quinny Zapp alleen bij deze kun je wel de rugleuning achterover zetten.
Dit vind ik een absolute must! Niet alle kindjes kunnen wakker blijven bij het zien van alle nieuwe dingen... Ook zit er een klein mandje onder voor ieniemienie boodschapjes.
'Note; als je hem inklapt moet dat mandje wel leeg helaas maargoed!
Zeer wendbaar en stabiele buggy! En een stuk goedkoper dan de zapp!! Kan hem zeker aanraden! Veel plezier bij de aanschaf van alle nieuwe spulletjes en vooral veel geluk in de toekomst!

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Ik persoonlijk ben meer van de 4 wielen buggy's/ wandelwagens dan voor 3 wielers. Ik vind die 3 wielers veelste instabiel. Maar goed dat is persoonlijk en je kan altijd even een 'proefrit' door de winkel maken.

Als je een buggy neemt is McLaren een heel goed merk en Topmark ook (laatste is iets goedkoper)
Inderdaad is het wel fijn als de rugleuning naar beneden kan zodat je kindje ook lekker kan slapen.

Heel veel succes met uitzoeken en heel veel plezier als je je kindje mag ophalen.
Spannend zeg!

Liefs Reneke
 
Hoi even kleine toevoeging; de titanium baby heeft ook een vierwiel variant.
Die hebben wij nu ook en dit bevalt ons prima!
Dat kiepen was ook mijn ervaring met de gewone wandelwagens van vrienden. Mag dus wel zeggen dat wij er erg alert op zijn..
Het is ons nog niet gebeurd dat hij gekiept is!

Groetjes Saskia
 
P.s. Kan je wel aanraden, in het kader van de proefrit, even met een zak aardappels te gaan shoppen; de meeste buggy's rijden pas fatsoenlijk als er wat gewicht inzit, anders "slippen" ze vrij snel op een gladde vloer....
 
Gefeliciteerd!!!!
Wij hebben een koelstra, rijdt erg lekker, is stevig, verstelbare rugleuning en er licht, kan mee op de fiets.
Maar die is alweer 2 jaar oud. Ga naar een babywinkel en probeer gewoon vanalles uit.
 
Ik heb er zelf nog niet een, duurt nog wel even, maar was vast even nieuwsgierig.

In de winkel zeiden ze iig tegen ons dat Mclaren en Koelstra het beste is als de man bijvoorbeeld lang is.   Bij veel andere merken trap je dan gemakkelijk tegen het frame aan.

Verder vind ik de Quinny Zapp heel mooi maar heb ik gehoord dat ze zwaar zijn en niet gemakkelijk op de fiets te krijgen.
 
Die quinny heeft een vriendin van me, weet alleen niet zeker of het de zapp variant is. Maar die zij heeft is zo licht dat als je er een tas aan hangt, de wagen omkiept. Ik schrok me een ongeluk toen.
Dus ook daar ff opletten.......
 
Terug
Bovenaan