welke controles bij consultatieburo 14e maand?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben benieuwd of er meiden zijn die me kunnen vertellen wat
voor controles we krijgen. We moeten maandag weer naar het buro en hij krijgt de prikken, maar ik ben verder benieuwd hoe en wat ze in zijn ontwikkelingen testen.. hoe dat gaat enzo?
Wie oh wie?

vorige week maandag zijn wij geweest.
Vera werd eerst gewogenen gemeten, bij de CB arts kreeg ze blokjes die ze aan haar of aan mij moest geven.
verder heeft ze met een lampje in de oegen gekeken, hart en longen beluisterd, de liezen en de buik bekeken en gevoeld.
Vera deed het super, zelfs de 2 prikken. 1 in de arm en 1 in het been.
Ik had wel uit voorzorg een manderijntje als troostmiddel meegenomen, omdat ik uit ervaring weet dat de BMR geen pretje is (ik heb hem in oktober 07 zelf nog een keer gehaald ivm te weinig antistoffen) Moet eerlijk zeggen dat dat manderijntje goed werkte hoor. Eerst lekker een manderijntje oppeuzelen en dan pas aankleden.

Succes ermee
Groetjes daan en vera

Hoi   bij ons is het al inmiddels een maand geleden, maar naast wegen en meten werd er inderdaad ook met een lampje naar zijn oogjes gekeken, moest hij blokjes in en uit een bakje doen en proberen te stapelen.

Verder vroegen ze of er nog bijzonderheden waren, maar die waren er niet. Robbin liep de hele tijd rond en klom op een loopauto en eraf en was alles aan het onderzoeken in die kamer, wellicht dat ze dat ook bekeken heeft.

Maar ik zou me er niet al te druk om maken, ieder kind is anders.

Overigens kreeg Robbin in beide armen een prik, en hebben we mee gedaan aan het BMR-onderzoek. Robbin heeft (gelukkig) nergens last van gehad, geen koorts, rode plekken oid.  

Ook tijdens het zetten van de prikken was het even brullen maar met een sapfles in de aanslag was hij zo getroost, en daarna heb ik hem nog rustig even laten lopen en dan langszaam weer aankleden en dat vind hij prima.

Succes maandag.

Gr
Sandra

Hoi,

Ik hoef niet met de 14 maanden...wij zijn bije en jaar geweest en nu als hij ruim 15 maanden is? Gaat iedereen met 14 maanden?

Kim

Wij moeten ook met 14 maanden, dus volgende maand mogen we weer. Wel hadden ze gezegd dat als we naar bepaalde landen op vakantie zouden gaan dat we dan beter 2 weken voor vertrek de BMR prik al konden halen.
Maar omdat we volgende week naar Griekenland gaan hoeft dat dus niet. Griekenland is kennelijk geen risicoland voor kinderziektes   .

Groetjes Tamar

Nou wij zijn vandaag ook weer bij het cb geweest. Daniëlle is nu 14 maanden.
Ze heeft 2 prikken gekregen, 1 in dr been en 1 in dr arm, heel zielig weer want ze moest heel hard huilen.
Daarna zijn we naar huis gegaan en is ze gelijk gaan slapen, dat was om half 3 en ze slaapt nu nog.
Verder was ze weer prima in orde volgens de arts.
Ze weegt nu 9360gr en ze is 74cm. Ze groeit rustig maar goed volgens haar lijn want ze was met de geboorte 2860gram.

Groetjes van Sonja.

Terug
Bovenaan