welke cursus

hoi Bontrie,

Ik heb de vorige keer een 'fit-zwanger' cursus gedaan. Volgens mij 10 weken van te voren en nog zes avonden na je bevalling.
Heel gezellig en het leuke was dat we eerst een half uur informatie kregen: bijv. bekkenklachten, borstvoeding, de eerste fase van de bevalling etc. en daarna drie kwartier oefeningen gingen doen. Om fit en soepel te blijven. Ik vond het heel fijn, omdat je met een speciale fysiotherapeute bezig bent die weet wat wel en niet kan tijdens je zwangerschap.
Het was ook goed om na de bevalling weer met hetzelfde clubje moeders aan de slag te gaan, ervaringen uit de wisselen en weer in vorm te raken.
We zien elkaar nog regelmatig!

Ik ga weer meedoen!

Erica

Ha Bontrie,

Ik wil me opgeven voor zwangerschapsyoga.
Mijn nicht en vriendin hebben dat gedaan en zij waren er heel blij mee.
Ze leerden ademhalingstechnieken voor tijdens de bevalling.
En leerden met de angst om te gaan.
Mij klonk het wel boeiend in de oren.
Ik heb van de verloskundige een blad gekregen waar in stond wat alles precies inhoudt.
Was best handig.

groetjes gizzymo

Ik denk dat ik ga zwemmen. Dat doe ik toch al niet zo vaak en het is bij mij dicht in de buurt. En is ook n iet zo duur. Maar zeker weet ik het nog niet. Ze zeggen dat je nu al kan gaan zwemmen maar dat vind ik nog een beetje te vroeg

Vanaf wanneer willen jullie op cursus gaan?

Ester

Heb bij de vorige 2 'gewone' zw.schapsgym gedaan en dat was beide keren erg verschillend. Hangt gewoon zo van de groep af en hoe actief die nog kan zijn. Bij de jongste echt een lekker fit groepje en kwam het eigenlijk op een aerobic les neer met ruimte voor wat info over bevallen enzo.

Ze hebben hier nu ook zwanger en fit en dat lijkt me wel wat.
Tot de zomer ga ik gewoon aerobicen en dan zou ik na de vakantie denk ik zo'n beetje kunnen beginnen met dat zwanger&fit gebeuren.

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik trouwens ook veel gezwommen, maar dat deed ik op eigen initiatief en verder niet bij een zwangeren uurtje. Gewoon op een bejaarden tempo baantjes trekken zeg maar .

groetjes,
Marije

ik ga zwangerschapsyoga doen :) mag gratis omdat ik bij de thuiszorg werk :p

maar weet nit of ik er wel t typ voor ben

op de sportschool deed ik bodybalance maar das echt niets voor mij haha

en verder ga ik ook nog zwemmen , ik heb nooit rust in mijn reet dus moet iets doen haha

na de vakantie gaan mijn zoontje en ik op donderdag ochtend zwemmen en aansluitend is zwangerschaps zwemmen bij de eerste zw,schap vond ik t heerlijk alsof ik mijn buik ven opzij kon zetten met drijven was zooo relaxing :D maar dat doe ik dan pas weer na de zomervakantie tenzij t n heel zware zomer gaat worden dan ga ik er wonen :p

Ik vind het heel moeilijk, weet nu al dat  een keizersnede gaat worden, dus van die  voorbereidende cursussen lijkt me niets. Misschien zwemmen, wil wel andere aanstaande moeders ontmoeten... Moet me maar eens gaan orienteren...

X
Dattig

Terug
Bovenaan