welke dag eisprong?

Hoi lieve meiden,

Ik heb vorige week clomid geslikt, van cycles-dag 6 tot en met cycles-dag 10. Nu zit ik dus op dag 14 en er is nog niet veel veranderd aan mijn temp...verder voel ik ook niet (geen steekjes of zo) Mijn volgende afspraak bij de gyn is pas 30 Juli, en tot die tijd moet ik het zelf maar bekijken,,,Op welke dag sprong bij jullie het eitje..ik ben bang dat het medicijn niet aanslaat. Ik moet straks op cycles dag 5 weer beginnen met de volgende kuur..

Graag jullie ervaring met clomid!

Nienepien bedankt voor de info,,lief dat je aan mij dacht!!Hoe gaat het met je??

Liefs moi xxx

Volgens mij vindt je eisprong bij clomid gebruik iets later dan normaal plaats nl. 17 - 19 CD. Dit heb ik eens gelezen in een bijsluiter op het internet.

Groetjes MariskaV

Hoi Moi,
Ik wilde net een berichtje gaan plaatsen of je al een tempverhoging had... Niet dus. Als het dag 17-19 is, heb je dan dit weekend je ei? Nee toch, dan is het later, als ik het me goed herinner (geheugen is een zeef...). Waarom denk je dat het niet aanslaat? Is het een gevoel of heb je dingen niet die er wel horen te zijn?

Ik lees later je antwoord wel weer een keertje!
Knuffel Kiki

Hoi kiki,

Ik zit nu op dag 14 en als ik dus op dag 17-19 mijn ei heb is dat dus dit weekend zo'n beetje! Ik ben op dag 6 begonnen met clomid, de meeste beginnen eerder, dus ik heb mijn ei waarschijnlijk later! Het is inderdaad een voorgevoel...en dat de gyn zei dat ik wel een heel laag progesteron gehalte had...en dit herhaalde hij een aantal x en dat spookt door mijn hoofd!! Vervelend hoor!! Maar ik ga die knop proberen om te zetten en positief te blijven!! Ik hoop dat mijn temp 1 deze dagen gaat stijgen en,,,,,hoog blijft!! Ik wil ook zoooo graag!!

Hoe gaat het met je? Positieve reacties al gehad he,,,van collega's echt leuk!!

Liefs moi xxxx

Hier is alles goed, hoor! Emotioneel (voor het eerst) en moe, maar veel minder misselijk vandaag! Da's wel even prettig...
Sorry, hoor dat ik het verkeerd onthouden had, mijn tijdsbesef klopt niet helemaal meer.
Ik duim voor je dat je temp hartstikke omhoog gaat en heel hoog blijft (zo'n 9 maanden). Weet je wat trouwens gek is, Moi? Als ik aan mijn eigen wangen voel heb ik aldoor het gevoel dat ik gloei (sinds ik zwanger ben, zeg maar). Dus zelfs aan de buitenkant kan je voelen dat je temp omhoog gaat.

Ik hoop dat jij binnenkort net zo'n straalkacheltje bent als ik, hihi!

Liefs Kiki

Hoi Moi,

in de regel is het zo dat je als je clomid van de 3e tm de 7e dag slikt, je tussen de 14e en de 19e dag je eisprong hebt (tenminste bij mij), dus logischerwijs denk ik dat je eisprong in deze periode kan vallen, maar ook later.
Het beste wat je kunt doen is je temp goed in de gaten houden, en wanneer er een stijging is en deze blijft aanhouden, dan heb je je eisprong gehad.
Wat ik trouwens wel vreemd vindt is dat je pas eind juli weer terug moet, dan is er geen controle genoeg hoe/of je reageert op Clomid, en of je inderdaad zwanger bent aan het einde van je cyclus, ik zou toch proberen om eerder terecht te kunnen.
Hebben ze nog echo's gemaakt in de tussentijd.
Welke dosis gebruik je nu?
Ik ben inmiddels bij de 150 mg( 3 tabletten) omdat mijn lichaam heel snel aan de dosis went helaas.
Bij mij was 50 en 100 mg al heel snel uitgewerkt, maar laat je hierdoor niet ontmoedigen hoor!! Ieder lichaam reageert weer anders.
Hebben ze ook nog verdere onderzoeken gedaan, bloed en samenlevingstest?
Daar kun je ook heel veel aan hebben, dat geeft ook weer meer duidelijkheid.
Wat ook handig om te weten is, is dat wanneer je je eisprong hebt gehad, je 14 dagen later je NOD hebt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes, Patricia

Terug
Bovenaan