Welke doekjes voor billen/lijf...

Voor de eerste dagen zijn oliedoekjes, bijv. de oliebijdehandjes van Zwitsal erg makkelijk. De eerste dagen poept de baby namelijk meconium en die plakt heel erg. Die doekjes zijn vast ook van een ander merk te krijgen.
Verder maakt het (volgens mij) niet zo veel uit. Als je kindje last krijgt van de parfum in de doekjes zijn de sensitive doekjes het fijnst. Gewoon uitproberen!

Keus genoeg inderdaad. Wel een goede tip van Reisa om voor de eerste paar dagen oliedoekjes te hebben: die meconium plakt enorm.
Daarna is het maar net wat je zelf fijn vindt. Gewoon huismerk is prima, wil je milieuvriendelijk, dan gebuik je gewon een washandje als je thuis bent of van die biologisch afbreekbare (etos geloof ik) en voor ieder is er wat wils.
Mijn zoons reageren nogal sterk op zeep en parfums, en de parfumvrije van Natusan werkte bij hen wel goed.

het is helemaal niet belangrijk welke. alleen reageerd een baby soms niet goed op de parfum. ik heb nu mijn 5e kindje en gebruik alle soorten, net welke op datmoment het goedkoopst is. Voor de 1e meconium ontlasing kan je ook een drupje baby olie of bodylotion op het dokje doen, je kan ook de billetjes de 1e dagen insmeren met gewone vaseline(deed mijn kraamzorg)dan veeg je het zo weg.
En let wel;iedere kraamverzorgster gebruik tig doekjes bij de verschoning, dus je pak is zo leeg.
ik gebruik dus goedkope merken en gebruik die ook voor handen en gezicht, bij de grotere maar ook bij de babt, nu3mnd. Nog nooit last mee gehaad

Hoi!

Ik gebruik voor mijn zoontje Pampers Sensitive. Al vanaf het begin.  Ze zijn ook regelmatig wel ergens in de aanbieding en dan sla ik weer een voorraad in.
Deze doekjes zijn iets vochtiger waardoor ze makkelijk over de billetjes glijden.
En bijv. de doekjes van het Kruidvat vind ik enorm stinken.....
Kijk gewoon welke je zelf het fijnste vindt.

Groetjes,
Maike

Hoi hoi,

moelijk hè die keus.
Bij onze eerste gebruikte ik de eerste maanden  de biologisch afbreekbare doekjes van de etos ben het merk even kwijt. Ik had in zo'n baydoos doekjes gehad van zwitsal en daar kreeg hij gelijk uitslag van. Gebruik ze nu nog steeds niet. Bij de volgende ook niet. Ben wel op pampers overgestapt. Eerst de sensitive en nu de gewone. Dat gaat goed.
Gebruik ook wel eens andere merken, etos/kruitvat eigen merk of natusan. Pampers is wel vaak in de aanbieding.
Onze kraamverzorgster smeerde de eerste dagen ook vaseline op de billen, dan krijg je de mecconium erzo af.
Je moet ook gewoon even kijken welke jij fijn vind, want de een zweert bij dit de ander bij dat.

Liefs,

ik run een KDV en wij gebruiken gewoon die van de Lidl. niet 1 kind heeft daar bij ons uitslag van de afgelopen jaren! Wel de witte pakken (=sensitive) want bij nood hebben we een keer de gewone (blauwe) geprobeerd en daar kunnen lang niet alle kinderen goed tegen. Denk dat ik die voor thuis ook koop. niet duur en als het goed is......

(luiers nemen ouders zelf mee en alle leidsters zijn er unaniem over eens dat die van kruidvat het allerbeste zijn en de huggies het minste)

x leeuwtje

Terug
Bovenaan