welke Dr. Brown speen bij ingedikte flessenvoeding 9 weken oude baby

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben vrij nieuw hier en deel graag mijn vraag aan de moeders onder ons. Mijn zoon is nu ruim 9 weken maar spuugt de laatste 3 dagen veel. In overleg met CB mag ik nutriton 1 schepje gebruiken. </p><p>Hij krijgt 180 cc met 6 scheppen nutrilon forte.</p><p>Speen fase 1 gaat te langzaam en 2 te snel. De difrax spenen passen er ook op maar daarvan gaat 1 ook zo langzaam. Hij doet er echt een half uur over of zelf langer en valt in slaap omdat hij zo hard moet zuigen. En dan vooral nu het dikker word met nutriton is mijn vraag wat is verstandig qua speen formaat?</p><p>Heeft iemand van jullie ervaringen hierin. </p><p>Hoor het graag, </p><p>Groetjes Tamara </p>
 
Helaas vond ik dit een heel uitzoekwerk. Ik heb alle soorten spenen en flessen gehad toen ik naar de forte overstapte. Uiteindelijk heb ik speen 1 groter gemaakt met een naald omdat speen 2 veels te snel ging en hij er zowat in stikte. Het is niet ideaal, maar na meerdere spenen en flessen te hebben aangeschaft was dit de beste optie. 
 
Pfff praat me er niet van, bijna een speentrauma opgelopen hier??
Wij geven onze zoon hero nutrasense comfort+ 1 en ook heel wat frustraties met spenen gehad.
Wij gebruiken sinds hij een week of 9 is de 123 speen van difrax en dan op stand 1 en op het eind draaien we hem naar stand 2 omdat de voeding dan nog wat dikker is geworden.
Dit gaat bij ons hartstikke mooi.
Succes ermee?
 
Wij gebruiken speen 2 en geven Amy op haar zij voeding, na aanraden van het ziekenhuis en na 5 slokken pauze laten nemen.
 
Dit is echt vervelend, ik ken het probleem! Wij hadden hetzelfde met nutrilon omneo comfort. Uiteindelijk zijn wij de voeding half half gaan mengen net 'gewone' voeding, dan wordt de voeding iets dunner en krijgt mijn zoon het wel door de speen gezogen 
 
Terug
Bovenaan